شناسهٔ خبر: 142718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زائران اربعین تا حد امکان با خودروی شخصی به مرز بروند

سفر اربعین معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با تاکید براینکه استفاده از خودروی شخصی از حجم تقاضا برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی کم می‌کند، گفت: زائران حتی‌المقدور از خودروهای شخصی برای عزیمت به مرز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، میثم قدمی، اظهار کرد: باتوجه به آغاز سفرهای اربعین هماهنگی وآمادگی لازم برای جابه‌جایی زائران و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه‌های ذی ربط صورت گرفته و اعزام زائران بی وقفه حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین البرز به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده است، افزود: بررسی و ارسال ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و موسسات اتوبوسرانی به تفکیک اتوبوس‌های عادی و vip، چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابه‌جایی، دستورالعمل‌های مربوط به توشه همراه و غیر همراه مسافر، نظافت ناوگان و کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان توسط مدیران فنی شرکت‌ها و ضوابط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه طرح سراسری جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد آغاز شده است و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد، افزود: از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی(ع) بهره‌گیری شده است و در صورت نیاز در ایام پیک تقاضا، از ناوگان کمکی سایر دستگاه ها نیز استفاده می‌شود.

قدمی با تاکید براینکه جابه‌جایی ایمن زائران اولویت اول اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز است، اظهارکرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌هایی که از طریق تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام شد، اتوبوس‌های استان، به مرزهای مهران و سایر مرزهای کشور اعزام می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با تاکید براینکه استفاده از خودروی شخصی از حجم تقاضا برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی کم می‌کند و باعث می‌شود بخش حمل و نقل عمومی بتواند به زائرانی که به هیچ‌وجه امکان سفر با خودوری شخصی را ندارند خدمات بهتری ارائه دهد، گفت: از زائران درخواست می‌شود حتی‌المقدور از خودروهای شخصی برای عزیمت به مرز استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت راه‌های استان در سفرهای ایام اربعین حسینی بر تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و افزود: از مدت‌ها قبل از شروع سفرهای اربعین ارتقای ایمنی در راه‌های البرز در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: آشکارسازی، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع‌های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران توسط راهداران سطح استان انجام شد.

وی در پایان بر کسب اطلاعات کافی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها قبل سفر تأکید کرد و افزود: زائرین و کاربران جاده‌ای حتما قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱ اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب و سپس اقدام به سفر کنند.