شناسهٔ خبر: 142733 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که کذشت؛

بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی/بهره‌برداری از ۱۷۵ هزار میلیارد پروژه زیربنایی در سواحل و بنادر کشور

بندر چابهار بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی، بهره‌برداری از ۱۷۵ هزار میلیارد پروژه زیربنایی در سواحل و بنادر کشور، از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل دریایی شامل بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور، بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر و بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر است. 

تسریع در اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها در حوزه بنادر

وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت زنجیره کریدوری و حمل و نقل ترکیبی بر تسریع در اجرایی شدن و عملیاتی کردن پروژه‌ها در حوزه بنادر تأکید کرد.

بهره‌برداری از ۱۷۵ هزار میلیارد پروژه زیربنایی در سواحل و بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با بیان اینکه ظرفیت بنادر طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم از ۲۷۰ میلیون تن به ۲۹۰ میلیون تن ارتقا یافته است، اعلام کرد: در حوزه پروژه‌های زیربنایی، ۱۷۵ هزار میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسیده و در سال جاری نیز ۵۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه فعال‌سازی کریدور شمال_جنوب تعریف شده است.

تصویب پیش نویس لایحه کشتیرانی تجاری ایران برای ارایه به مجلس

مدیرکل دفتر حقوقی و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون حقوقی قضایی هیئت دولت گفت: در سال ۹۷ سند چشم‌انداز سازمان بنادر برای افق ۲۰ ساله در هیأ‌ت عامل امضا شد که در این مرحله پیش نویس لایحه کشتیرانی تجاری ایران جهت ارایه به مجلس شورای اسلامی به تصویب کمیسیون لوایح دولت در مشهد رسید. 

کاهش تراز دریای آب خزر لایروبی در بنادر شمال را ۱۳ درصد افزایش داد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به دلیل کاهش آب دریای خزر حجم لایروبی در سواحل بنادر خزر تا ۱۳ درصد افزایش یافته است، گفت: برای حفظ و تحکیم سازه‌های دریایی در خزر مطالعات جدیدی را شروع کرده‌ایم.

مجوز ۱۳ شرکت‌ کارگزاری ترابری دریایی در بندر بوشهر صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: با نظارت مستمر بر فعالیت شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی، این بندر اکنون در بین بنادر کشور بالاترین نرم تخلیه و بارگیری را دارا است.

افزایش ۱۶۶ درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اعلام کرد : در چهار ماه ابتدای سال جاری ۲۱ هزار ۴۷۶ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

شناسایی ۸۴۶ سازه دریایی

مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، نظارت عالی بر خطوط ساحلی و ساخت‌ و ‌سازهای دریایی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: در مجموع ۸۴۶ سازه دریایی شناسایی شده است که ۷۳ درصد تحت حاکمیت ارگان‌های دولتی و ۲۷ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

لایروبی مهمترین راهکار مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با همکاری اداره کل اموال تملیکی و گمرکات استان و با هدایت استاندار گیلان موفق شدیم تمامی کالاهای اساسی را از انبارهای بنادر خارج کنیم، گفت: اکنون هیچ کالای اساسی متروکه ای در بنادر گیلان وجود ندارد.

لایروبی مهمترین راهکار مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با همکاری اداره کل اموال تملیکی و گمرکات استان و با هدایت استاندار گیلان موفق شدیم تمامی کالاهای اساسی را از انبارهای بنادر خارج کنیم، گفت: اکنون هیچ کالای اساسی متروکه ای در بنادر گیلان وجود ندارد.