شناسهٔ خبر: 142750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکل صف‌های طولانی و سوخت گیری گازوییل اتوبوس های اربعین رفع می‌شود

مشکل صف‌های طولانی و سوخت گيری گازوئیل اتوبوس های اربعين رفع می‌شود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طول صف گازوئیل در مجتمع خدمات رفاهی زیاد است و مردم اکثرا مشکل سوخت دارند لذا با هماهنگی مدیر شرکت نفت کرمان مقرر شد که سوخت بیشتری به مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی بدهند تا این مشکل رفع شود و اتوبوس اربعین بدون نوبت بتوانند سوخت گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده گفت: موکب ماهان به عنوان توقفگاه زائران پاکستانی در نظر گرفته شده و سوخت آنان را شارژ می کند و امسال با هماهنگی شرکت نفت جایگاه مجتمع خدمات رفاهی را تجهیز می کنیم که زائران در بین مسیر مشکل سوخت نداشته باشند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: پایانه ها برای سوختگیری اتوبوس ها در نظر گرفته شده و با هماهنگی انجمن حمل بار ساعت ورود و خروج خودروها از مرزها را مشخص می کنیم تا سوخت آنها را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: با بیان اینکه فرودگاه نیز اعلام کرد که برای بغداد پرواز دارد و راه آهن یک رام قطار برای قم و شلمچه در نظر گرفته که ۵۰۰ نفر ظرفیت رفت و برگشت انجام می دهد.

عراقی زاده اظهار داشت: ۳۰ درصد حمل و نقل زائران اربعین حسینی در استان کرمان به صورت عمومی و مابقی شخصی است و ۹۵ درصد سفرها از راه جاده و مابقی توسط ریل و راه آهن انجام می شود.

راهنمایی زائران در سامانه ۱۴۱ و خدمات‌دهی دستگاه‌های اجرایی به زائران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته این طرح خوب اجرا شد و موفق هم بود، ادامه داد: سامانه 141 برای دریافت هرگونه گزارش مردمی و هر اتفاقی که در جاده‌ها برای مسافران و اتوبوس بیفتد آماده است و پیگیری می‌کند، همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قبول کردند که به‌عنوان خادم امام حسین (ع) مشکلات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری و حل کنند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: مردم اتفاقاتی را که در جاده ها رخ می دهد را به سامانه ۱۴۱ اعلام کنند و این سامانه رایگان به افراد و زائران اربعین حسینی کمک و راهنمایی ارائه می کند.

عراقی زاده افزود: امسال زائران پاکستانی از مرز ریمدان برای سفرهای اربعین راهی کشور می شوند که مشکلات به دلیل مسافران پاکستانی بیشتر شده و تنظیم این مرز برعهده شهرداری است و پلیس راه آنان را از مرز استان کرمان هدایت می کند.

وی ادامه داد: اورژانس افراد را در جاده ها درمان می کند و راهداری در ۴۵ گروه تعمیراتی در جاده های استان کرمان خودرو زائران را تعمیر می کنند. عراقی زاده یادآور شد: غرفه رسیدگی به شکایات زائران اربعین حسینی در پایانه مسافربری کرمان تاسیس و نرخ ها اعلام شده است.