شناسهٔ خبر: 142753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بیان کرد؛

معادن استان کرمان در تامین اتوبوس زائران اربعین همکاری نکردند

معادن استان كرمان در تامین اتوبوس زائران اربعین همکاری نکردند مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در نشست خبری با موضوع اعزام زائران اربعین حسینی گفت: براساس مصوبات ستاد اربعین، معادن وظیفه اجاره و تامین ۱۰ دستگاه اتوبوس را از کشور ترکیه برای اعزام زائران برعهده گرفتند اما پای کار نیامدند و حتی یک خودرو داخلی خودشان و یا اجاره‌ای را در اختیار زائران قرار ندادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با اشاره به اینکه متاسفانه معادن استان کرمان برای جابه‌جایی زائران اربعین همکاری نکردند، افزود: برای برگشت زائران تمهیدات لازم اندیشیده شده و زائران از الان می‌توانند بلیط خود را تهیه کنند؛ شرکت‌هایی که بلیط می‌فروشند موظف هستند خدمات لازم را به مسافر ارائه کنند چرا که هزینه آن را از مسافر دریافت کرده‌اند.

عراقی زاده با اشاره به اینکه کرایه اتوبوس از کشورهای همسایه یکی از پیشنهادات بود، بیان کرد: در مجموع 50 اتوبوس از اتوبوس‌هایی که از کشور ترکیه کرایه شده به استان کرمان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است برای استان کرمان معاون زیارتی استانداری تشکیل شود، اظهار داشت: همزمان در استان کرمان هم بحث زائران اربعین حسینی و هم زیارت امام رضا (ع) و سفر به مشهد در ایام پایانی ماه صفر را داریم و طرف دیگر حضور زائران اربعین از پاکستان در کرمان و همچنین زائران مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی را داریم و استان نیاز جدی به امکانات و تجهیزات و زیرساخت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه برآورد ما این است به مشکل کمبود ناوگان مسافربری در اربعین برخورد کنیم، گفت: در بخش حمل و نقل زائران اربعین در کرمان مشکل داریم و حتی ادارات دولتی به ما خودرو نمی دهند.

احسان عراقی زاده افزود: نیروهای راهداری در برخی شهرستان ها حاضر به جابجایی مسافران ما نیستند و این مشکل را مستقیم به ستاد اربعین استان کرمان اعلام کردیم که مقرر شد از خارج از سیستم حمل و نقل عمومی خودرو تهیه و حتی پیشنهاد دادیم ناوگان خود را از کشورهای همسایه تامین کنیم.

عراقی زاده تصریح کرد: همچنین برای پوشش خودرو مورد نیاز اربعین پیشنهاد دادیم که از خودروهای سواری استفاده شود و استانداری هم اعلام کرد که گروه های مردمی را تشویق کنید تا با خودرو سواری به مرزها بروند، حتی خدمات پایانه ها به خودرو سواری بهتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه امسال حضور زائران پاکستانی اربعین افزایش پیدا کرده است و قطعاً مشکلات بیشتری خواهیم داشت و باید خدمات به این زائران عزیز که مهمان ما هستند، بهتر و بیشتر شود، گفت: اتوبوس‌های پاکستانی فرمان سمت راست دارند که برای عبور از جاده‌های ایران مشکلاتی دارند و باید همراهی شوند.

عراقی‌زاده با بیان این مطلب که تعدادی پرواز از کرمان برای عراق اضافه شده است و فرودگاه‌های استان نیز پیگیر است، گفت: راه‌آهن کرمان نیز یک رام قطار برای انتقال زائران اربعین اختصاص داده است که جابه‌جایی حدود 500 زائر از طریق ریلی انجام می‌شود.