شناسهٔ خبر: 142854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خبر داد:

آخرین اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در طرح اعزام زائرین اربعین

آخرین اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در طرح اعزام زائرین اربعین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: طبق آخرین آمار ثبت نامی زائرین اربعین حسینی، ۱۴ هزار متقاضی سفر با اتوبوس به مرز شلمچه تا تاریخ ۲۸ مرداد ما داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام زائرین اربعین حسینی در هرمزگان بیان داشت: تا تاریخ ۲۸ مرداد تعداد ۳۱۰۰۰ نفر متقاضی سفر به اربعین حسینی (ع) می‌باشند که از این تعداد ۱۴۰۰۰ نفر متقاضی سفر با اتوبوس به مرز شلمچه هستند.

شرفی افزود: اعلام ممنوعیت سرویس دربستی و صدور صورت‌وضعیت دربستی را در دستور کار قراردادیم تا با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و به‌منظور رعایت و نظارت بر نرخ‌های متعارف زائرین در مدت‌زمان اجرای طرح، مشکلی برای زائرین عزیز پیش نیاید.

شرفی در خصوص تعداد نهایی ناوگان اعزامی در استان تصریح کرد: در هرمزگان ۳۴۹ ناوگان اتوبوسی، ۱۷۶۰ مینی‌بوسی، ۳۶۰ سواری کرایه ثبت کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری هرمزگان تصریح کرد: اعزام زائرین اربعین حسینی (ع) از پایانه مسافربری خلیج‌فارس بندرعباس صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی ما به‌گونه‌ای بوده که از سوار نمودن و توقف ناوگان در شهر بندرعباس جلوگیری شود.

عباس شرفی در خصوص اجرای طرح راه نجات (نذر سفر) اظهار داشت: در استان در طرح راه نجات مالکان ناوگان شخصی عازم مرزهای خروجی اربعین در صورت داشتن صندلی خالی، دیگر زائرین را همراه خود می‌نمایند.

گفتنی است که زمان‌بندی اجرای طرح اعزام زادرین بر اساس ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام اربعین حسینی (ع) از مورخ ۲۷/۵/۱۴۰۲ لغایت ۲۵/۰۶/۱۴۰۲ به مدت ۳۰ روز است.