شناسهٔ خبر: 142856 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور/ وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور از وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق و همچنین افزایش ارتفاع موج برای دریای جنوب طی امروز خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، مناطق ساحلی خزر، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، بخش‌هایی از سمنان و شمال خراسان رضوی، بلندی‌های البرز، هرمزگان، بارش همراه با رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین، در بخش‌هایی از دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی گردوخاک مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی بیشتر است و برای این مناطق هشدار هواشناسی نارنجی صادر شده است که مخاطراتی را به ویژه برای خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران به همراه دارد.

رفیعی توضیح داد: در هفته جاری به سبب بارش‌ها، هوای خنک حاکم می‌شود و یکشنبه ادامه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و هرمزگان تداوم دارد. امروز نیز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال غرب و شمال شرق کشور، کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، امروز در شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید به ویژه شرق سمنان و اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد. همین شرایط جوی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق و شمال‌شرق مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی از تلاطم در آب‌های جنوبی ایران طی امروز و فردا خبر داد و گفت: به سبب افزایش ارتفاع موج و خطرات شرایط جوی، صیادان و سایر هموطنان نسبت به این شرایط توجه داشته باشند. همچنین طی فردا و دوشنبه آب های دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای تهران ۳۵ درجه سانتیگراد است و آسمان پایتخت صاف و ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.