شناسهٔ خبر: 142998 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار هواشناسی به صیادان نسبت به تلاطم در آب‌های جنوب/ممنوعیت شنا در سواحل ۸ جزیره کشور

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع امواج در آب‌های جنوب کشور و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی هشدار داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سطح زرد سازمان هواشناسی کشور سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از امروز شنبه تا اواخر وقت دوشنبه موجب افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا حداکثر ۳۲ نات و افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۲ متر در محدوده سواحل استان هرمزگان به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز( با تاکید بر ساعات اولیه روز تا بعد از ظهر) خواهد شد.

غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان گستره فعالیت این سامانه اعلام شده است.

احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی 

اثر مخاطره نیز اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در ترددد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در دریای عمان اعلام شده است.

فعالان دریایی باید نسبت به خودداری از تردد شناورهای سبک به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز توجه کنند.

ممنوعیت شنا در سواحل ۸ جزیره کشور

از فعالیت‌های تفریحی و شنا به ویژه در سواحل جاسک، سیریک، هرمز، بندرعباس، قشم، لارک، هنگام و جزیره کیش باید اجتناب شود.

اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری به سمت دریای عمان در این شرایط جوی ضروری است.