شناسهٔ خبر: 143035 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده و رعد و برق در بیشتر استان‌های کشور

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و رعد و برق در بیشتر استان‌های کشور از جمله استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات شمالی هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات شمالی هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده و گاهی رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: روز دوشنبه در جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز همین شرایط حاکم است.

به گفته رفیعی طی روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق وزش باد شدید خواهد بود و  به ویژه در منطقه زابل سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی ادامه داد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور نیز همین شرایط را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در نوار شمالی کشور روند تدریجی افزایش دما را پیش بینی کرد و گفت: مجددا این مناطق از روز چهارشنبه کاهش محسوس دما را خواهند داشت.

وی تشریح کرد: آب‌های دریای خزر امروز مواج است و طی دو روز آینده نیز آب‌های دریای عمان مواج خواهد شد.

تهران امروز گاهی وزش باد را خواهد داشت، آسمان صاف تا کمی ابری است و احتمال افزایش گرد و خاک هم وجود دارد. 

رفیعی در خاتمه اظهار کرد: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۲ درجه بالای صفر و کمینه دما امروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید، فردا نیز کمینه دما حدودا به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.