شناسهٔ خبر: 143040 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دومین روز از هفته دولت؛

پروژه‌های راهداری استان مرکزی در شهرستان شازند به بهره‌برداری رسید

سفر دکتر خاندوزی به استان مرکزی همزمان با دومین روز از هفته دولت پروژه تکمیل پل بزرگ و باند دوم محور «شازند - آستانه» با اجرای کامل طرح ایمنی شامل نصب نیوجرسی و روشنایی طولی در سراسر مسیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، همزمان با هفته دولت پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان شازند با اعتباری بالغ بر ۳۵۱ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مخلص الائمه استاندار مرکزی، احمدی بیغش نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس، اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و جمعی از مسئولین ارشد کشوری و استانی برگزار شد، پروژه تکمیل پل بزرگ و تکمیل باند دوم محور شازند به آستانه بطول شش کیلومتر با اجرای کامل طرح ایمنی شامل نصب نیوجرسی و روشنایی طولی در سراسر مسیر افتتاح شد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این مراسم با اشاره به افتتاح ۳۰ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی گفت: اعتبار پروژه‌هایی که در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در هفته دولت افتتاح می‌شوند برابر با ۳۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های کاری در دولت سیزدهم است که خوشبختانه این مهم با تلاش جهادی دستگاه های اجرایی و به طور ویژه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی انجام می‌شود که همین پروژه پل بزرگ و باند دوم شازند به آستانه از جمله این کارهاست.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز از افتتاح پروژه‌های راهداری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور خبر داد و افزود: از شاخص‌ترین این طرح ها میتوان به بهره‌برداری از ۱۰ هزار کیلومتر روکش آسفالت و رفع ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح راه‌های کشور اشاره کرد.

وی در ادامه به فعالیت پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازه زمانی شش ماهه پروژه تکمیل پل بزرگ و باند دوم محور شازند - آستانه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تکمیل شد که ارزش به روز شده این پل بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سخنان خود از تلاش حداکثری برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در دو سال اخیر شش طرح نیمه‌تمام شامل چهار تقاطع غیرهمسطح و دو دستگاه پل و احداث راه جدید در سطح محورهای مواصلاتی استان مرکزی تکمیل شده است.

جهانی  گفت:محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با ساخت راه‌های روستایی از دیگر اقدامات شاخص به عمل آمده در حوزه راه‌های استان مرکزی است که به گفته جهانی در دو سال اخیر با ساخت نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی ۳۵ روستا به طور کامل از نعمت راه آسفالته برخوردار شده‌اند.

وی ساخت راه های روستایی را در توسعه پایدار زیرساختی مناطق کم برخوردار بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: ساخت راه‌های روستایی در زمینه توسعه اقتصادی، صنعت گردشگری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا نقش مهمی را ایفا می‌کند که در این راستا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گام‌های ارزشمندی را برداشته است.

جهانی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان شازند از نعمت راه آسفالته برخوردار شده‌اند و در حال حاضر پروژه‌های مختلفی نظیر ارتقاء رویه آسفالتی و ایمنی نظیر اجرای روکش آسفالت، روشنایی طولی و نصب نیوجرسی در محور اراک - بروجرد و شازند به دوراهی فعال می‌باشد.

افتتاح این پروژه با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و جمعی از مسئولین ارشد کشوری و استانی صورت پذیرفت.