شناسهٔ خبر: 143055 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد بارگیری و جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن هرمزگان

راه آهن هرمزگان سرپرست اداره کل راه آهن منطقه هرمزگان از رشد بارگیری و جابه‌جایی مسافر در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نصیری برازنده سرپرست اداره کل راه آهن منطقه هرمزگان از رشد بارگیری و جابه‌جایی مسافر در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این اداره کل در بارگیری با تناژ ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد و در تعداد واگن با ۴۴ هزار و ۹۱۷ واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیشترین بارگیری انجام شده در پنج ماهه سال جاری سنگ آهن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تناژ ۴۷ درصد و در تعداد واگن ۴۵ درصد افزایش بارگیری را شاهد بوده ایم.

نصیری برازنده خاطر نشان کرد: همچنین در تخلیه با ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ۱۲ درصد رشد و در تعداد واگن با تخلیه ۵۵ هزار و ۱۰۰ واگن ۱۱ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل راه آهن منطقه هرمزگان ادامه داد: در تخلیه محمولات بیشترین تخلیه مواد معدنی بوده است که در تناژ ۶۶ درصد و در تعداد واگن ۶۷ افزایش داشته ایم و عمده محمولات مواد معدنی، پتروشیمی، موادنفتی، گوگرد، آهن آلات و فولادی و کانتینری بوده است.

رشد ۵ درصدی مسافران در راه‌آهن هرمزگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن هرمزگان، وی در ادامه بیان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۰۱ هزار نفر جهت مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی استفاده کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵ درصدی بوده ایم.