شناسهٔ خبر: 143075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

‌توصیه‌ های مهم به رانندگان در طول سفرهای جاده‌ ای‌ اربعین

‌توصیه‌ های مهم به رانندگان در طول سفرهای جاده‌ ای‌ اربعین مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان ۱۰ توصیه مهم برای انجام سفر ایمن در ایام اربعین را به رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان توصیه‌هایی برای انجام سفر ایمن در ایام اربعین به رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی ارائه کرد و گفت: بر این اساس به رانندگان توصیه شده وسایل و تجهیزات رفاهی و سرمایشی شامل برگه معاینه فنی معتبر، کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه،‌ چکش شیشه، مثلث شبرنگ و... کنترل شود.

عراقی زاده افزود: تجهیزات ضروری وتعویضی برای رسیدگی در موارد خرابی خودرو همچون جعبه ابزار، لاستیک زاپاس و...باید مهیا باشد و همچنین علاوه بر تمدید معاینه فنی خودرو خود قبل از سفر، سیستم سرمایشی وسیله نقلیه خود را نیز کنترل کنند .

وی تصریح کرد: بهتر است رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۰ دقیقه استراحت کنند و مراقب باشند در حال رانندگی تمرکزشان را از دست ندهند و دچار حواس پرتی نشوند، سرعت و سبقت غیرمجاز به معنای استقبال از خطر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطرنشان کرد: خستگی و خواب آلودگی منجر به خطر در رانندگی می شود، در صورت نیاز به استراحت در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استراحت کنید.

عراقی زاده از رانندگان خواست به زائران سالخورده، کم توان و جانباز سرافراز کمک کرده و اگر در وسیله نقلیه خود، فضای خالی دارند، دیگر زائران اباعبدالله (ع) را در این سفر معنوی همراهی کنند.

وی افزود: توصیه می شود زوار اربعین در سفرهای جاده ای حتما برنامه ریزی زمان رفت و برگشت برای این سفر زیارتی داشته باشند، از همان مرز شلمچه که خارج شده اند به کشور برگردند و در صورت هرگونه شکایت، مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ به ما اطلاع دهند.