شناسهٔ خبر: 143113 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی:

فرآیندهای ساخت و استقرار خودکار سامانه‌های نرم‌افزاری در سازمان بنادر راه‌اندازی شد

خورسندی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم حفظ حاکمیت داده و رعایت اصول دسترسی صحیح به اطلاعات مورد نیاز، از طراحی، پیاده­ سازی و عملیاتی کردن زیرساخت ارائه خودکار تغییرات سامانه ها خبر داد. ​

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، سعید خورسندی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم حفظ حاکمیت داده و رعایت اصول دسترسی صحیح به اطلاعات مورد نیاز، از طراحی، پیاده­‌سازی و عملیاتی کردن زیرساخت ارائه خودکار تغییرات سامانه‌ها خبر داد. ​

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر، تاکید کرد: در این پروژه، علاوه بر اعمال محدودیت کنترل شده روی داده‌های سازمان، کنترل تغییرات و جلوگیری از دسترسی بدون مجوز به داده‌ها، سرعت ارائه تغییرات در سامانه‌ها به بهره‌برداران و کیفیت ارائه خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

خورسندی با بیان لزوم نظارت بر دسترسی تمامی مشاوران به سرورهای عملیاتی، تاکید کرد: تمامی تغییرات و کدهای منبع سامانه ها توسط کارشناسان فاوای سازمان بنادر و دریانوردی با دقت کنترل می شود و پس از بررسی کیفی نهایی توسط کارگزارهای تعریف شده، به محیط عملیاتی منتقل می‌شود.

مدیرکل فاوای سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: این پروژه با همکاری شرکت مشاور و با تکیه بر توان نیروهای داخلی و کارشناسان اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی عملیاتی شده است.

خورسندی تاکید کرد: در حال حاضر تمام فرآیندهای ساخت، انتشار و استقرار خودکار سامانه‌های حیاتی از جمله سامانه مدیریت کالای کانتینری (CCS) ، سامانه کمیته وجوه اداره شده، سامانه جامع دریایی  (IMAS) مشتمل بر سامانه های ورود و خروج، کنترل و بازرسی، ثبت شناوران، جستجو و نجات دریایی، ارتباطات دریایی، محیط زیست، تامین ایمنی آبراه­‌ها و سایر سامانه‌های زیرساختی مرتبط عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

خورسندی افزود: پیش‌بینی می‌شود به زودی، کلیه سامانه‌های نرم‌افزاری سازمان تحت پوشش این فرآیندها قرار گیرند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: امید است با راه اندازی این فرایندها، ضمن کاهش احتمال خطای انسانی، بتوان کیفیت خدمات و محصولات نرم افزاری این سازمان را بهبود بخشیده و موجب رضایت حداکثری بهره برداران و کاربران را فراهم کرد.