شناسهٔ خبر: 14314 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت:

هدر رفت ۱۵ میلیارد دلار انرژی در ساختمان‌های کشور/ دریاخواری قانونی در رامسر با مجوز دولت قبل/ امضای يادداشت‌تفاهم با آلمان‌ها برای اجرای پروژه پایلوت ۳۵ هكتاری شهر جدید هشتگرد

مسکن مهر چهارمحال هدر رفت ۱۵ میلیارد دلار انرژی در ساختمان‌های کشور٬ دریاخواری قانونی در رامسر با مجوز دولت قبل/امضای يادداشت‌تفاهم با آلمان‌ها برای اجرای پروژه پایلوت ۳۵ هكتاری شهر جدید هشتگرد و مهلت ۴ ساله برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌های دولتی از اهم رویدادهای این هفته در حوزه مسکن و شهرسازی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی؛

-پیام به مناسب روز شهرسازی(۱۷ آبان ماه)

- در حاشیه بازدید از ۲۱ مین نمایشگاه مطبوعات

-در مراسم امضای یادداشت تفاهم نامه با معاون وزیر محیط‌زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان

- اندیشه ایران‌شهری مبتنی بر تحول در سبك زندگی ایرانیان و باز تعریف نقش و كاركرد شهرها در بستر تاریخی و شرایط ایران معاصر است.

-در حال حاضر ۱۸ میلیون شهرنشین در کشور وجود دارد که در شرایط بد زندگی می‌کنند. اصلی‌ترین سیاستی که تعقیب می‌کنم تشکیل ستاد بازآفرینی شهری با حضور سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مربوطه برای ساماندهی به وضعیت شهرنشینان در بافت‌های فرسوده است، این اتفاق مهمی است که مسکن مهر از آن غفلت کرد.

-در زمينه كاهش مصرف انرژي اجماع جهاني وجود دارد اما براي عملياتي كردن اين موضوع مشكلات جدي در زمينه‌هايی از جمله فرهنگ مردم، قدرت خريد و سرانه توليد ناخالص ملي داريم و اجراي برنامه صرفه‌جويي در بخش مسكن پيچيدگي‌هايي دارد. تمايل دارم در بخش حمل و نقل و تامين ماشين‌آلات نوين در بخش ساختمان مذاكراتي از طرف نمايندگان دو طرف صورت گيرد تا با نهايي‌شدن و تعيين پروژه‌هاي مشخص در سفر به آلمان قراردادهاي اجرايي آنها منعقد شود.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید

امضای تفاهم نامه و ایجاد شهرهای جدید بین ایران و آلمان در ایران بستری برای توسعه پایدار و شکل‌گیری اکوشهرهای دوستدار محیط‌ زیست است. همچنین شرکت عمران شهرهای جدید در صدد است قیمت مسکن را در بازار کنترل و از این راه به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کمک کند. 

محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی ایران و آلمان تشکیل می‌شود.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

ارسال اعتبارنامه‌های نظام مهندسی به استان‌ها آغاز شد.

خواسته وزارت راه و شهرسازی افزایش وام تسهیلات مسکن است به نحوی که بتواند ۵۰ درصد قیمت خرید مسکن را برای مردم تامین کند.

محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن

منتظر نظر موافق بانک مرکزی با اعلام تسهیلات خرید مسکن هستیم. همچنین بخشنامه وام ۶۰ میلیونی مسکن هفته آینده اعلام می‌شود.

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی

در رامسر پیشروی‌های غیرمجاز به دریا صورت گرفته است که متاسفانه مصوبات شورای‌عالی معماری و شهرسازی را در دوره قبل اخذ کرده است اما در حال حاضر ادامه روند ساخت و ساز در آن منطقه مورد تایید شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیست.

منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزات راه و شهرسازی

پاسخ به انتقاد مطرح‌شده از سوی سازمان استاندار استان تهران مبنی بر نبود قوانین در پی حادثه رخ داده در ۹ آبان که به مرگ یکی از کارکنان ساختمانی انجامید؛ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا یکی از مباحث مهم در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان است که بر اساس قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان لازم‌الاجراست. وقوع حوادث ساختمانی ناشی از عدم اجرای قوانین است و مهندسان ناظر ابزاری جز تذکر کتبی و ارایه گزارش ندارند .

نظر شما