شناسهٔ خبر: 143173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ تاکسی تازه نفس به ناوگان عمومی استان چهارمحال وبختیاری اضافه می‌شود

30 تاکسی تازه نفس به ناوگان عمومی استان اضافه می‌شود رئیس اداره مسافراداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری گفت: طبق این سهمیه مدارک لازم از ۳۰ تاکسی با مدل ۸۳ تا ۸۵ گرفته شده است و به محض تایید مرکز رانندگان با دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومان به سود۴ درصد و ۱۰۰ میلیون آورده خود ماشینشان را با سمند سورن دوگانه‌سوز تعویض می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری) اصغر رحیمی رئیس اداره مسافراداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری گفت: تفاهم‌نامه‌ی در راستای نوسازی ناوگان سواری با سازمان راهداری کشور و صندوق کارآفرینی امید بسته و سهمیه‌ای برای هر استان مشخص شد که سهمیه چهارمحال وبختیاری ۳۰دستگاه است.

رئیس اداره مسافر افزود: طبق این سهمیه مدارک لازم از ۳۰ تاکسی با مدل ۸۳ تا ۸۵ گرفته شده است و به محض تایید مرکز رانندگان با دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومان به سود۴ درصد و ۱۰۰ میلیون آورده خود ماشینشان را با سمند سورن دوگانه‌سوز تعویض می‌کنند.

وی ادامه داد: با اعلام این طرح ۹۹ درخواست تعویض خودروی فرسوده از سراسر استان برایمان ارسال شد اما تنها ۳۰ درخواست با رعایت شروط و اولویت‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ارسال می‌شود و مابقی ناوگان از طریق تبصره ۱۸ نوسازی و بهسازی می‌شوند.

رحیمی اظهار کرد: ۹۵۳ سواری در ناوگان و حمل‌ونقل استان مشغول فعالیت هستند که عمر ۷۰۰ دستگاه از این تعداد زیر ۱۰ سال است و نیاز به تعویض یا بهسازی دارند.

۲۵ درصد افزایش در تعداد سفر و مسافر استان

رئیس اداره مسافر افزود: طی ۵ماه نخست سال یک میلیون ۲۹۹ هزار و ۷۱۰ مسافر با ۱۹۸ هزار و ۳۲۵ سفر جابه‌جا شدند که این رقم در سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۶۳۸ نفر با ۸۱ هزار و ۹۳۷ سفر ثبت شد و این آمار نشان دهند افزایش ۱۶ درصدی تعداد مسافر و ۹ درصدی تعداد سفر است.

وی ادامه داد: در سال جاری ضریب اشغال صندلی در هر ماشین به ۲۰ عدد رسیده که این رقم در سال گذشته ۱۸ عدد بود و این آمار نشان دهنده افزایش ۳۳ درصدی است.

رحیمی در پایان گفت:  امسال در سفرهای دربستی ۲۷ درصد و در سفر با مینی‌بوس نیز ۲۵ درصد تعداد مسافر و ۲۵ درصد نیز تعداد سفر  افزایش یافته است.