شناسهٔ خبر: 143183 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نصب تابلو با پیام‌های ایمنی در محدوده خطوط ریلی اراک

سعید ترکی مدیر کل راه آهن اراک مدیرکل راه‌آهن اراک از نصب تعدادی تابلو با پیام‌های ایمنی در محدوده خطوط ریلی راه‌آهن اراک به منظور تشریح مخاطرات عبور از روی خطوط ریلی و ارتقاء فرهنگ حاشیه نشینی به همت همکاران گروه نظارت خط و سازه‌های فنی و آموزش اداره کل راه آهن اراک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید ترکی مدیر کل راه آهن اراک اظهار کرد: ساکنان مجاور خط آهن و خودروهای در حال عبور از روی ریل باید با رعایت کامل مقررات ایمنی که براساس حق تقدم عبور قطارها تعریف شده از عرض خط آهن عبور کنند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی ایمنی گفت: راه آهن اراک بر همین مبنا در حریم ریلی خود نسبت به نصب تابلو هشدار دهنده اقدام کرد.

ترکی افزود: طبق ماده ۱۰ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، عبور از روی خطوط راه آهن و ورود در محوطه ایستگاه‌ها و کارخانه‌ها و تأسیسات فنی راه‌آهن به استثنای سکوهای مسافری و امکنه و گذرگاه‌ها و معابر مجاز واقع در ایستگاه‌ها و در طول خطوط ممنوع است جز برای آن عده از مأمورین راه آهن که بر حسب وظیفه مجاز به ورود و عبور ‌هستند.

وی ادامه داد: در صورت تخلف و بروز حادثه راه‌آهن دولتی ایران مسئول نخواهد بود و طبق ماده ۱۱ عبور هر گونه وسیله نقلیه اعم از موتوری و غیر موتوری از یک طرف خط آهن به طرف دیگر در غیر محل های مجاز ممنوع است و ‌متخلف از این امر مسئول هر گونه پیشامد و خسارت وارده است.