شناسهٔ خبر: 143234 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی:

معماری در وزارت راه و شهرسازی مبتنی بر حریم سازی است

وین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مفهوم حجابِ خانه گفت: این مفهوم شاید برای اولین بار مطرح شود اما در وزارت راه مصداق معماری مبتنی بر حریم سازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام والمسلمین وین، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و نماینده وزارت راه وشهر سازی در بحث حجاب و عفاف در رویداد تعالی حکمرانی حجاب که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به دلیل تنوع موضوعی و حیطه فعالیت ماهیتی کثیرالوجه را دارا است.

وین افزود: تعریف عفاف و حجاب در وزارت راه و شهرسازی به کثرت فعالیت‌های آن متفاوت است و مفهوم حجاب خانه شاید اولین بار مطرح شود، اما در وزارت راه مصداق معماری مبتنی بر حریم سازی است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش برای اجرایی سازی عفاف و حجاب به طور ویژه در دستور کار وزیر محترم قرار گرفته و به طور جد پدیده مرتفع سازی به عنوان مصداق بدحجابی مسکن در دایره توجه و کنترل است.

وین شعار مبتکرانه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم را «حیات در خانه حیاط دار است»، دانست و گفت: نمادسازی در المان‌های شهرسازی، توسعه معماری ایرانی و اسلامی و ایجاد جایگاه برای بانوان توانمند و محجبه از سایر اقدامات وزارتخانه معرفی شد.

در این رویداد وحیدی وزیر کشور و مسئولین ۱۴ دستگاه و همچنین سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور بانوان وزارت راه وشهرسازی و همکاران وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.