شناسهٔ خبر: 143245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور؛

۱۸۰۶ واحد مسکونی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

۱۸۰۶ واحد مسکونی در اردبیل به بهره‌برداری رسید در پنجمین روز از هفته دولت با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور با افتتاح ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسرکشور، یک هزار و ۸۰۶ واحد مسکن نیز در اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اردبیل اظهار کرد: خدا را شاکریم امروز با افتتاح یک‌هزار و ۸۰۶ واحد، متقاضیان صاحب سرپناهی ایمن و مناسب شدند تا در شهرها و روستاها بتوانند از مزایای مسکن مناسب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این واحدها با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در مناطق شهری، روستایی، بافت فرسوده و به شکل خودمالکی تکمیل و آماده افتتاح شده تا در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

عضو شورای مسکن استان اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی این واحدهای مسکونی در بهترین فضا اجرایی ، احداث و راه‌اندازی شده تا متقاضیان مسکن از بهترین موقعیت آن نیز استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سهم استان اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ۷۹ هزار واحد بوده که با ثبت‌نام ۱۱۸ هزار نفر داوطلب در این طرح، ۴۳ هزار متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شدند که از بین آنها ۳۰ هزار نفر مبلغ اولیه واریزی ابتدایی را انجام دادند.

زارع حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۳۰ هزار متقاضی زمین در شهرهای مختلف و شهر اردبیل تأمین شده تا در بهترین سایت نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شود.

وی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را تکمیل واحدهای مسکونی با توان مضاعف در ۲ سال پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان امسال سعی ما بر این است تا ۷۰۰ واحد مسکن احداثی را امسال تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.

زارع حسین‌زاده اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا این واحدها با کیفیتی مناسب با آورده متقاضیان به همراه پرداخت تسهیلات مسکن تکمیل و آماده بهره‌برداری شود تا سرعت واگذاری این واحدها را نیز شاهد باشیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از همراهی پیمانکاران و بنیاد مسکن در ساخت این واحدها در شهرها و روستاها قدردانی کرد و گفت: در برخی از شهرها واگذاری زمین و ساخت واحدها به صورت ویلایی در دستور کار قرار گرفته است.