شناسهٔ خبر: 143272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری تفرش با اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال

افتتاحات تفرش در پنجمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار مرکزی پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، امروز آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی، ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه و اتابکی فرماندار تفرش و برخی مسوولین برگزار شد.

روح اله شمسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش در این مراسم اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم، تامین ایمنی و ارتقاء رویه آسفالتی راهها، پروژه‌های راهداری شهرستان تفرش در مجموع با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل آسفالت پل طریزآباد به طول ۱۲۰۰ متر با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال و روکش آسفالت تفرش-خرازان-خانک به طول ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش همچنین با اشاره به احداث روشنایی طولی در گردنه نقره‌کمر به طول سه هزار و ۴۰۰ متر با اعتباری بالغ‌بر ۳۰میلیارد ریال گفت: روز گذشته نیز در این گردنه بمنظور مدیریت هوشمند جاده‌ و همچنین اطلاع آنلاین از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی، به سیستم دوربین نظارتی تصویری تجهیز شد.

ولی اله بیاتی نماینده مردم شهرستانهای تفرش آشتیان و فراهان در مجلس خاطرنشان کرد: سال گذشته در سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و بازدید از محورهای تفرش و تلاش جهادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان به‌منظور تأمین اعتبار و اجرای پروژه روکش آسفالت تفرش-خرازان-خانک این مهم صورت گرفت و اکنون به بهره‌برداری رسید.

بیاتی در این آیین با اشاره به تلاش راهداران به خصوص در فصل زمستان در گردنه نقره‌کمر، گفت: این محور یکی از پربارش‌ترین گردنه‌های استان است و راهداران به صورت جهادی به‌ویژه در فصل سرد به‌منظور برف‌روبی و آماده‌سازی آن تلاش حداکثری انجام می‌دهند که جای تشکر و قدردانی دارد.