شناسهٔ خبر: 143283 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۸ ایستگاه هواشناسی در هفته دولت در استان کردستان

ایستگاه هواشناسی ۸ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی در استان کردستان با حضور مقامات استانی افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با هفته دولت ۲ ایستگاه اقلیم شناسی تمام اتو ماتیک در ( باغلوجه و بله جر ) و ۶ ایستگاه تمام خودکار باران سنجی در (بوبکتان سرا، صاحب، زیویه،کیله شین و باشماق) افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان در این مراسم گفت: برای احداث این ایستگاه ها از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: داده های این ایستگاه ها نقش مهمی در مدیریت بحران مخاطرات جوی دارد به ویژه اینکه سبب افزایش دقت صحت سنجی پیش بینی های هواشناسی در استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: داده های دقیق بارشی این ایستگاه ها در مدیریت بهتر و موثرتر در استفاده از منابع آبی در کشاورزی، صنعت و شرب و توسعه اقتصادی در سطح استان نقش بسیار حایز اهیمت دارد.

صدیقی گفت: ارتقاء و تکمیل شبکه ایستگاه های هواشناسی استان کمک زیادی به دریافت تصویر جامع تر و روشن تر از وضعیت جوی با هدف ارتقاء پیش بینی های روزانه، ماهانه و فصلی دارد.

به گزارش سازمان هواشناسی، وی افزود: این ایستگاه ها همچنین کمک زیادی به مدیریت خشکسالی و مدیریت مسائل مربوط به بیمه ناشی از مخاطرات آب و هوایی و... دارد.