شناسهٔ خبر: 143285 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

معرفی آخرین دستاوردهای سازمان هواشناسی کشور در نمایشگاه روایت خدمت

هواشناسی سازمان هواشناسی کشور آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم به «روایت خدمت» ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور آخرین دستاوردهای خود را در نمایشگاه تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم به «روایت خدمت» ارائه کرد که اکثر دستاوردها و اقدامات ارائه شده سازمان در این نمایشگاه مربوط به فعالیت های دو ساله اخیر است.

برخی از دستاوردهای سازمان در ۲ سال اخیر شامل بهره برداری از فاز نخست سامانه هشدار سیل، طراحی و راه اندازی سامانه پیش بینی آلودگی هوا برای ۱۰ کلانشهر کشور و راه اندازی انواع ایستگاه ها و سامانه های هواشناسی است.

در این مدت نخستین رادار هواشناسی دوال پلاریزیشن کشور در لرستان  به صورت آزمایشی بهره برداری و ۵۰ ایستگاه هواشناسی به شبکه دیدبانی جهانی موسوم به GBON متصل شد.

تاسیس سه ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۰۵ ایستگاه بارانسنجی طبق برنامه توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی کشوراز دیگر دستاوردهای سازمان هواشناسی کشور در این مدت بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، به روز آوری، نصب، کالیبراسیون و راه اندازی سامانه هواشناسی فرودگاهی برای فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد، اردبیل، یزد و مشهد و نصب سیلومتر در فرودگاه اصفهان و سخت افزار RVR در فرودگاه ساری بخش دیگری از اقدامات سازمان هواشناسی کشور در ۲ سال اخیر است.