شناسهٔ خبر: 14334 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با مدیران استان‌ها تشریح شد:

آخرین وضعیت محورهای چهار استان سیل‌زده هرمزگان، کرمان، فارس و خراسان رضوی / حضور راهداران در محورهای اصلی و فرعی / هیچ محوری به علت سیل مسدود نیست

سیل کرمانشاه مدیر راهداری هرمزگان و مدیران‌کل راه و شهرسازی کرمان٬ خراسان رضوی و لارستان آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی حوزه تحت مسئولیت خود را بعد از وقوع سیل تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس شرفی مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص بارندگی شدید و وقوع سیل در محورهای این استان گفت: شهرستان رودان دارای بیشترین بارش (تا مرز ۱۳۰ میلی متر) و آسیب در استان بوده است که درحال حاضر اکیپ‌های راهداری در تمامی محورها فعال و در حال آماده‌باش هستند.

شرفی در ادامه از کشته شدن پنج تن در محور فرعی فاریاب – زیارت‌علی خبر داد و گفت: علت اصلی این حادثه بی‌احتیاطی راننده خودرو و عبور از کنار آبنمای واقع در محل با وجود تجمع آب بسیار بوده است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بارندگی در اکثر محورهای استان قطع شده است اضافه کرد: هم‌اکنون تمامی محورهای مواصلاتی هرمزگان باز و تنها تعدادی از مسیرهای روستایی به دلیل تجمع آب مسدود است که پس از فروکش سیل این محورها نیز به سرعت باز خواهد شد.

خسارت سیل به محورهای استان کرمان ۴ تا ۵ میلیارد تومان می‌شود

خداداد مقبلی مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان نیز با بیان اینکه بر اثر بارندگی شدید امروز و روز گذشته در استان کرمان٬ دو الی سه محور دچار سیل زدگی و آب گرفتگی شد٬ گفت: این پدیده با حضور به موقع راهداران در جاده‌ها کنترل و برطرف شد و از بروز خسارت جانی جلوگیری شد.

وی افزود: البته برخی راه‌های استان دچار تخریب شده که کارشناسان با حضور در سر صحنه مشغول برآورد خسارت وارده به محورها هستند تا نتیجه آن به ستاد حوادث غیر مترقبه و وزارتخانه اعلام شود.

مقبلی پیش بینی کرد که خسارت وارده حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان باشد و گفت: در حال حاضر با تلاش راهداران تمام محورهای استان کرمان باز هستند و فقط روز گذشته حدود دو ساعت محور بافق به حاجی آباد دچار انسداد شده بود که برطرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در حوزه جنوب در مسیر کهنوج به سمت ایرانشهر نیز قطع ارتباطی ایجاد شده بود که گشت راهداری این محور را نیز سریعا بازگشایی کرد و تمامی محورهای استان باز هستند.

با تلاش ۳۱ اكيپ راهداري تمامی محورهاي استان كرمان باز است

مدير راهداري راه و شهرسازي استان كرمان از خسارت ۳۷ ميليارد ريالي بارندگي به جاده‌هاي استان خبرداد و گفت: با تلاش ۳۱ اكيپ راهداري در حال حاضر تمامی محورهاي استان كرمان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

عطاء ا... منوچهری‌نژاد با اشاره به  خسارت ۳۷ ميليارد ريالي بارندگي به جاده‌هاي استان كرمان،گفت: بارندگي به ابنيه فني، جسم و روحيه راه، علائم و تابلوهاي ايمني، خاك‌ريز هدايت آب دهانه پل‌ها و همچنين راه‌هاي روستاي استان خسارت وارد كرده است.

وی از آماده باش و استقرار ۳۱ اكيپ راهداري در تمامي محورهاي استان كرمان خبرداد و تصريح كرد: لازم است رانندگان در طول مسیرها سرعت و فاصله مطمئنه و مناسب را جدی بگیرند و به علایم و هشدارهای ماموران راهداری و پلیس راه توجه ویژه داشته باشند.

بارش باران آسیب چندانی به محورهای خراسان رضوی وارد نکرد

همچنین محمد اخوان عبدالهیان مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در شرق و جنوب شرق کشور گفت: بارش باران آسیب چندانی به محورهای استان خراسان رضوی وارد نکرده و فقط تعدادی از آبنماهای موجود در جاده دچار تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آبنماها مربوط به محور تایباد- باخرز است٬ افزود: در کل خسارتی به محورهای استان خراسان رضوی وارد نشده است.

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی وارده به محورهای لارستان

داریوش نصر مدیرکل اداره راه و شهرسازی لارستان واقع در جنوب استان فارس نیز از خسارت ۲۰ میلیارد تومانی وارده به محورهای این منطقه براثر بارش شدید باران خبر داد و گفت: روز گذشته شاهد بارش ۱۰۷ میلی متری در شهرستان لارستان و ۸۰ میلی‌متر در لامرد بودیم که موجب تخریب شانه‌های راه، آب‌بردگی خروجی و ورودی چند دستگاه پل و بخشی از روکش و آسفالت برخی از محورها شد.

نصر در ادامه با تأکید بر اینکه درحال حاضر تمامی محورهای استان باز و تردد به حالت عادی در جریان است گفت: ۱۸ اکیپ راهداری به همراه ۱۰۸ دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای استان آماده‌باش و درحال خدمات‌رسانی به مردم هستند./

نظر شما