شناسهٔ خبر: 143342 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

نفوذ گردوخاک از عراق به غرب و شمال غرب کشور

طوفان گردوخاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام نفوذ گردوخاک از عراق به غرب و شمال غرب کشور برای امروز گفت: امروز و فردا با عبور موج بارشی از روی نوار شمالی کشور در این مناطق رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز و فردا با عبور موج بارشی از روی نوار شمالی کشور در این مناطق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

به گفته گودرزی، امروز جنوب سیستان وبلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد و گردوخاک دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در شمال کشور تا چند روز آینده ادامه دارد، افزود: امرزو در شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور و از چهارشنبه تا جمعه نیز در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک داریم.

وی خاطر نشان کرد: نفوذ گردوخاک از عراق به غرب و شمال غرب کشور برای امروز پیش‌بینی شده و دریای خزر نیز تا روز چهارشنبه‌ مواج و متلاطم است.

گودرزی آسمان امروز تهران را صاف اعلام کرد و گفت: در ساعات بعد از ظهر افزایش باد و گردوخاک در برخی نقاط رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۵ درجه می‌رسد.