شناسهٔ خبر: 143371 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از کنارگذر ماهشهر

وزیر خوزستان وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از کنارگذر ماهشهر به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان خوزستان، از کنارگذر ماهشهر( بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور) بازدید کرد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد. این پروژه به طول ۱۸۵۰ کیلومتر در استاهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آبهای آزاد و همچنان سواحل زیبا و منحصر به فرد از جایگاه خاص و ویژه ای در اقتصاد دریا محور برخوردار است.

با توجه به قطب اقتصادی استان های جنوبی  و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب، نقش عمده درآمد کشور از این استان‌ها و اهمیت حمل و نقل باری کشور، محور ایمن در نوار ساحلی ضرورتی انکار ناپذیر است.

از مزایای این کریدورها می‌توان به اهمیت تامین ایمنی تردد کاربران جاده ای با توجه به موقعیت گردشگری و کشاورزی منطقه، تکمیل شبکه بزرگراهی جنوبی کشور، کاهش مسافت سفر، مصرف سوخت، تصادفات جاده ای و فزایش و بهبود رونق اقتصادی با تامین دسترسی ایمن به مناطق مسکونی و بنادر سواحل جنوبی به مرکز استان و استان های همجوار اشاره کرد.