شناسهٔ خبر: 143383 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود

تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و​ پشتیبانی از زنجیره محصولات صادرات دریایی

افتتاح همزمان با هفته دولت و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای، با هدف توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی در بنادر امام خمینی (ره)، خرمشهر و آبادان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر  و دریانوردی، همزمان با هفته دولت و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای، با هدف توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی در بنادر امام خمینی (ره)، خرمشهر و آبادان آغاز شد.

در این مراسم که تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس‌ شورای اسلامی وحمعی از مقامات و مسئولان‌ کشوری و لشکری و استانی حضور داشتند، پروژه‌های زیرساختی اعم از پایانه مکانیزه غلات شماره چهار بندر امام خمینی(ره)، گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدات کشتی‌ها، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات و طراحی و ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، انبارهای نگهداری کالاهای صادراتی و دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی(ره)، شادگان و سجافی نیز در سفر وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. ایجاد فرصت‌های شغلی پایداری؛ تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امتیازات پروژه‌های توسعه‌ای بنادر خوزستان قلمداد می‌شود.

بنا براین گزارش، ۸۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادرودریانوردی، جهت احداث پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در بنادر تابعه استان از جمله بنادر  آبادان، خرمشهر و شادگان با هدف رونق اقتصاد دریامحور و کسب و کار محلی اختصاص داده شده است که منجر به بهره‌برداری از شبکه برق‌رسانی و اتصال فیبر نوری بندر شادگان به طول ۱۴ کیلومتر شده است. مجموع سرمایه‌گذاری پروژه‌های بندر خرمشهر،  ۲ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال است که سبب اشتغال‌زایی ۱۹۰ نفر می‌شود.

در بنادر آبادان، چوئبده و اروند کنار نیز در مجموع ۴ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که علاوه بر ایجاد ۳۶۵ فرصت شغلی، پروژه‌های اسکله هزار تنی، انبار کالا، تعمیرات راه دسترسی، ساختمان آتش نشانی بندر اروندکنار و تعمیرات اساسی محوطه سازی در چویبده در چرخه بهره‌برداری قرار گرفت.

این گزارش می افزاید؛ امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری و بهره‌برداری از پایانه غلات شماره یک و همچنین پایانه مواد معدنی بندر امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌ای توسعه‌ای بندری در استان خوزستان، همزمان با هفته دولت است که با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی احداث می شود و برای ۳۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود