شناسهٔ خبر: 143389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری آشتیان با اعتباری بالغ‌ بر ۲۲۰ میلیارد ریال

آشتیان در پنجمین روز از هفته دولت پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، امروز آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی، ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آشتیان و علی امیری سرپرست معاونت راهداری اداره کل و جمعی از مسئولین برگزار شد.

علی امیری سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این آیین گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای کیفیت آسفالت راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل طرح‌های نیمه تمام پروژه‌های راهداری شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح کردیجان با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از پروژه روکش آسفالت محور آشتیان-کردیجان به طول ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از پروژه روکش آسفالت محور آشتیان-ورسان به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح کردیجان از پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای بوده که با توجه به اینکه اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود، با همت راهداری به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امیری ادامه داد: این تقاطع یکی از نقاط حادثه‌خیز استان بود که با احداث یک تقاطع غیرهمسطح این نقطه حادثه‌خیز رفع شد و نگرانی‌ها برای حوادث رانندگی در این قسمت برطرف شد.

وی با اشاره مشخصات فنی تقاطع اضافه کرد: طول رمپ و لوپ و آسفالت به همراه زیرسازی دولایه اساس و زیراساس به ضخامت ۳۰ سانتی‌متر، یک لایه بیندر به ضخامت ۶ سانتی‌متر، در کل به طول دو کیلومتر و یک دهانه پل ۱۰ متری به ارتفاع ۶ متر و طول ۳۰ متر، در مجموع به طول ۱۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۸۰۰ متر جدول‌گذاری، نصب تابلو علائم و خط‌کشی نیز در این پروژه به طور کامل انجام شده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین یادآور شد: این پروژه از مطالبات به حق مردم بوده که امروز به بهره‌برداری رسید و زیر بار ترافیکی رفت.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم از مجموعه اقداماتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این پروژه‌ها انجام داده تقدیر و تشکر کرد و گفت: این پروژه‌ها از مهمترین پروژه‌های استان در حوزه راه بوده است.