شناسهٔ خبر: 143486 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه

وزیر خوزستان وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: تغییرات محسوسی در پایانه‌های مرزی از لحاظ امکانات نسبت به سال گذشته رخ داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه ضمن قدردانی از زحمات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دلیل اقدامات انجام شده و ایجاد تغییرات محسوس در پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته گفت: در راه‌های اصلی منتهی به دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه مجموعا ۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا امسال ۱۱ هزار متر مربع سایه‌بان همراه با مه پاش در پایانه‌های مرزی اضافه شد که با احتساب سال‌های قبل به ۲۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی به انجام بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر خط کشی در معابر منتهی به پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: حدود
۱۸۸ کیلومتر نصب تابلو و علائم برای ایمنی بیشتر راه‌ها اجرا شده است.

بذرپاش ادامه داد: ۳۴ کیلومتر نیز نصب روشنایی در این مسیرها محقق شد تا نقاط حادثه‌خیز را به حداقل برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در حوزه ناوگان حمل‌ونقل هم از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در پایانه‌های مرزی پنج گانه استفاده شده و تعداد زیادی سفر توسط تاکسی‌های اینترنتی نیز انجام شده است.

به گفته بذرپاش امسال توسط استانداران، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تدابیری اندیشیده شد که سفرها توزیع شود و این به مدیریت سفرها هم کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برآوردها حاکی از آن است که از بعداز ظهر روز جمعه موج بازگشت مسافران آغاز شود و حجم مسافران ورودی به کشور بیشتر از خروج باشد به همین دلیل تدارک برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرز مهران پارکینگ بزرگی در نظر گرفته شد که ظرفیت آن از ۶۰ هزار خودرو در سال گذشته به ۱۰۰ هزار خودرو در سال جاری رسید.

وی ظرفیت پارکینگ پایانه چذابه را نیز ۵۰ هزار خودرو اعلام کرد و گفت: امنیت خوبی با نصب دوربین‌ در پارکینگ‌ها فراهم شده است.