شناسهٔ خبر: 143506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۳ درصدی تماس‌های مرکز مدیریت راههای کشور با استان قم

خبر رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم مطرح کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال، ۹۲۸۸۰ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای کشور گرفته شده که از این مجموع افزون بر ۱۲۳۶۰ تماس، یعنی ۱۳ درصد کل تماسها، با مرکز مدیریت راههای استان قم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، حمید سالاری، رئیس مرکز مدیریت راههای این اداره کل از تعلق ۱۳ درصدی تماسهای حاصله با مرکز مدیریت راههای کشور، به استان قم خبر داد.

وی در تکمیل این خبر افزود: با توجه به  آمار استعلامی از سامانه های ثبت تماس مرکز مدیریت راههای کشور، طی ۵ ماهه نخست امسال، افزون بر ۹۲۸۸۰ مورد تماس با مرکز مدیرت راههای کشور گرفته شده است.

سالاری ادامه داد: ازمجموع کل تماسهای ثبت شده درسامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها که بالغ بر ۹۲۸۸۰ تماس است، بیش از ۱۲۳۶۰ تماس با مرکز مدیریت راههای استان قم بوده که ۱۳ درصد از کل تماسها را شامل می شود.

وی گفت: با عنایت به تعداد تماسها با مرکز مدیریت راههای استان قم در۵ ماهه نخست سالجاری، به طور متوسط روزانه ۸۰ تماس با این مرکز گرفته شده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در بخش دیگری از اظهارات خود به تنوع تماسها اشاره و عنوان کرد: بیشترین تعداد تماس از مجموع کل تماسهای گرفته شده با مرکز مدیریت راههای استان( ۱۲۳۶۰) به موضوع کسب اطلاعات راهها به تعداد ۱۰۷۸۰ مورد بوده که این تعداد بیش از ۸۷ درصد از تماسهای حاصله با این مرکز را شامل می شود.

سالاری تماس درخصوص وضعیت ساختاری راهها را در رتبه دوم تعداد تماسهای حاصله با این مرکز دانست و تصریح کرد: ۹۱۷ مورد تماس با این مرکز متعلق به وضعیت ساختاری راهها بوده که بالغ بر ۷.۴ درصد از کل تماسها را شامل می شود.

وی شکایت از بخش حمل ونقل کالا را با ۴۵۰ مورد تماس( ۳.۷ درصد)، دررتبه سوم از مجموع تعداد تماسهای گرفته شده برشمرد و اعلام کرد: شکایت از وضعیت حمل ونقل عمومی حوزه مسافر با ۲۱۴ مورد( ۱.۷ درصد) تماس، کمترین تعداد شکایات دریافتی توسط این مرکز را به خود اختصاص داده است.

سالاری با یادآوری مجدد آنکه سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها درتمامی ساعات شبانه روز ، آماده دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و ... هموطنان است خاطر نشان کرد: تعداد تماسهای حاصله با مرکز مدیریت راههای استان طی یکهفته نخست ایام سفرهای اربعین، درمقایسه با مدت مشابه با دیگر ایام سال، ۶۵ درصد افزایش داشته است.