شناسهٔ خبر: 143520 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

سامانه گلوگاه‌های منتهی به مرز مهران هم‌زمان با سفرهای اربعین راه‌اندازی شد

تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سامانه شاخص‌های ترافیکی در ایام اربعین حسینی به منظور رصد زمان سفر مسیرهای منتهی به مرز شهید سلیمانی(مهران) و تعیین نقاط گلوگاهی و همچنین امکان مدیریت ترافیک، توسط مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی این سازمان گفت: سامانه شاخص‌های ترافیکی در ایام اربعین حسینی به منظور رصد زمان سفر مسیرهای منتهی به مرز شهید سلیمانی(مهران) و تعیین نقاط گلوگاهی و همچنین امکان مدیریت ترافیک، توسط مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این سامانه به منظور بررسی نقاط گلوگاهی منجر به ترافیک و مدیریت بهتر شرایط ترافیکی در محورهای منتهی به مرز شهید سلیمانی(مهران) در ایام سفرهای اربعین راه اندازی شده است و با استفاده از تصاویر دریافتی از نقشه‌های ترافیکی بر خط گوگل، نقاط شروع صف ترافیک، ساعت شروع ترافیک، پردازش و تحلیل آن نقطه به عنوان گلوگاه ترافیکی درنظر گرفته می‌شود.

تیموری ادامه داد: در این سامانه، نقاط داری گلوگاه دائمی و غیر دائمی به صورت برخط با استفاده از پردازش تصویر وضعیت ترافیک و تحلیل سابقه وضعیت ترافیک سنگین و راهبندان بر اساس شروع ترافیک مشخص می‌شوند، همچنین با شناسایی نقاط مختلفی که دارای ترافیک سنگین و راهبندان هستند، طول صف خودرویی در مسیر محاسبه و گزارش می‌شود.

وی با اشاره به این که با استفاده از سامانه یاد شده، زمان سفر قطعات مختلف بر اساس ترافیک محاسبه می‌شود، گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از گوگل به منظور رصد زمان سفر مسیرهای منتهی به مرز مهران، طول صف ایجاد شده در مقاطع مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران محاسبه و هر ۱۵ دقیقه یک بار کل شبکه محورهای منتهی به مهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان با استفاده از محاسبه زمان سفر در بازه های متوالی، با در نظر گرفتن تغییرات زمان سفر در دوره های زمانی مختلف، بازه هایی که جریان ترافیک دچار اختلال می‌شود، شناسایی خواهد شدو با استفاده از تشخیص نقاط گلوگاهی می توان نسبت به ترافیک و بهبود جریان تردد اقدام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی سامانه مذکور و تاثیر آن در شناسایی گلوگاه های ترافیکی، امکان مدیریت سفر مطلوب تر برای زائران حضرت اباعبدالله(ع) فراهم شود.