شناسهٔ خبر: 143546 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنایع در خوزستان

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: همزمان با هفته دولت در مجموع عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها برای تامین مسکن کارگران و کارمندان سه واحد صنعتی در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خوزستان اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن با گروه ملی صنعتی فولاد ایران، زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در اختیار این گروه صنعتی قرار داده شد تا برای تامین مسکن کارگران و کارمندان این واحد صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: در مجموع عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها برای تامین مسکن کارگران و کارمندان سه واحد صنعتی در استان خوزستان آغاز شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین اضافه کرد: علاوه بر این عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و براساس تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن با مجتمع فولاد اکسین نیز برای تامین مسکن کارگران و کارمندان این واحد صنعتی در هفته دولت آغاز شد.

مالکی با بیان اینکه تامین مسکن کارگران در قالب طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های وزیر راه و شهرسازی از بدو حضورش در این وزارتخانه بوده است، اظهار کرد: این دغدغه با عنوان طرح صنعت‌شهر در کشور عملیاتی شد که در همین راستا سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین کرده است.

این مدیر ارشد حوزه مسکن تصریح کرد: آنچه در این تفاهمنامه‌ها برعهده ما بوده، تامین زمین برای ساخت واحدها است که این زمین از امروز در اختیار این مجتمع‌های صنعتی قرار گرفته تا عملیات اجرایی ساخت مسکن در آنها آغاز شود.

اگر صنایع عملیات ساخت مسکن را در اراضی واگذار شده آغاز نکنند، زمین را از آنها پس می‌گیریم

مالکی گفت: اگر واحدهای صنعتی برخلاف تعهداتشان در تفاهم‌نامه عملیات ساخت مسکن را در زمین‌های واگذار شده آغاز نکنند، بدون تعارف زمین را از آنها پس می‌گیریم و به واحد دیگری واگذار می‌کنیم.

وی ادامه داد: به همین صورت به واحدهایی که براساس تفاهم‌نامه عمل کنند و ساخت واحدهای مسکونی را به اتمام برسانند زمین‌های دیگر هم واگذار می‌کنیم تا برای ساخت واحدهای بیشتر اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی دارد برای همه کارگران فاقد مسکن که در حوزه صنعت فعالیت دارند زمین تامین کند و برای ساخت در اختیار این واحدهای صنعتی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، معاون وزیر راه و شهرسازی که در ششمین روز هفته دولت به استان خوزستان سفر کرده است اظهار کرد: براساس طرح صنعت‌شهر و در راستای تامین مسکن کارگران و کارمندان صنایع پیشران تاکنون برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است.