شناسهٔ خبر: 143549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تامین اعتبار و منابع مالی؛

۴۷ کیلومتر دیگر از بزرگراه اردبیل - سرچم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

۴۷ کیلومتر دیگر از بزرگراه اردبیل - سرچم تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ۴۷ کیلومتر دیگر از بزرگراه اردبیل – سرچم تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل با تشریح عملیات تعریض محور اردبیل - سرچم و تبدیل آن به بزرگراه با اعلام این مطلب اظهار کرد: توسعه شبکه بزرگراهی مرکز استان تا سه‌راهی سرچم در آزادراه زنجان - تبریز در مراحل مختلف اجرایی است که از ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا تاکنون بهسازی و تعریض ۳۳ کیلومتر مسیر از سمت اردبیل به پایان رسیده و ۴۷ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده اردبیل- سرچم یکی از جاده‌های پرتردد و حیاتی استان است، افزود: طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که از این میزان ۴۳ کیلومتر قطعات ۵ و ۶ مسیر تونل ها هنوز به مناقصه نرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: روند احداث قطعات در دست اجرای بزرگراه اردبیل – سرچم مطلوب بوده و برای اتمام کامل این ۸۰ کیلومتر، ۱۵هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز است که پیگیر هستیم در سفر آتی رئیس جمهور به استان لحاظ شود.

حیدری میزان منابع مورد نیاز برای بهسازی و تکمیل کل مسیر بزرگراه اردبیل – سرچم را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: برای تامین این میزان اعتبار پیگیری‌های لازم صورت گرفته که در صورت تخصیص، اجرا و تکمیل بقیه قطعات اردبیل - سرچم امکان‌پذیر خواهد بود.