شناسهٔ خبر: 143558 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی اعلام کرد؛

فرودگاه مشهد در صدر آمار نشست و برخاست و اعزام زائران حج تمتع فرودگاه‌های کشور

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: فرودگاه مشهد با ۱۹۵ نشست و برخاست هواپیما و رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد نشست و برخاست‌ها و رشد ۹۳ درصدی در زمینه اعزام و پذیرش حجاج، در صدر آمار نشست و برخاست و اعزام زائران حج تمتع فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی با اشاره به گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها پیرامون عملکرد ۲۱ فرودگاه کشور در زمینه حج تمتع ۱۴۰۲گفت: ۲۱ فرودگاه کشور عملیات حج تمتع امسال را انجام دادند که فرودگاه مشهد با ۱۹۵ نشست و برخاست هواپیما، در این زمینه بیشترین نقش را برعهده داشته است.

امانی بنی افزود: درحالی امسال ۱۹۵ پرواز در بازه زمانی اعزام و پذیرش حجاج خراسانی انجام شده که این میزان در سال ۱۴۰۱، تنها ۹۳ پرواز با ۱۱ هزار و ۹۲۵ مسافر بوده و این آمار نشان‌دهنده رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد نشست و برخاست‌ها و رشد ۹۳ درصدی در زمینه اعزام و پذیرش حجاج است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  فرودگاه‌های خراسان رضوی، فرودگاه مشهد در بازه زمانی حج تمتع امسال، ۱۹.۱۴ درصد از کل پروازها و با اعزام و پذیرش ۲۳ هزار و ۵۴ زائر ۱۹.۷۱ درصد از کل اعزام و پذیرش‌ها را در سطح کشور عهده‌دار بوده است.