شناسهٔ خبر: 143562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛

پروژه بهسازی محور گرمه- سنگ سوراخ در خراسان شمالی به بهره برداری رسید

پروژه پروژه بهسازی و بازیافت سرد در جا با سیمان محور گرمه سنگ- سوراخ به طول ۱۶ کیلومتر و صرف ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، صفرنژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: در دو سال اخیر، جهش های خوبی در بحث های عمرانی شکل گرفته است و در این استان ۷۸۴ پروژه با ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار فقط در هفته دولت به بهره برداری می رسد که پروژه بهسازی محور گرمه-سنگ سوراخ یکی از پروژه های مهم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم با بیان این که پروژه بهسازی محور گرمه-سنگ سوراخ در سال های گذشته به دلیل مشکلات مالی پیمانکاران تعطیل شده بود، خاطرنشان کرد: این پروژه در حوزه استان ۳۵ کیلومتر است که قرارداد بهسازی ۱۶ کیلومتر آن در سال گذشته منعقد شد و زودتر از زمان موعد به بهره برداری رسید.

محمد مشتری با اشاره به هزینه کرد ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه یاد شده، ادامه داد: در طول این مسیر ۳۵ ابنیه تعریض شد و عرض محور نیز با توجه به ترافیک بالا و ترانزیتی بودن آن، از ۶ متر به ۱۲ متر و به راه اصلی ارتقا یافت.

این مسئول اظهارکرد: محور گرمه-میامی از جمله راه های پرتردد و شریانی است و در استان سمنان نیز پیگیر هستیم تا ادامه محور تعریض شود و در آینده ناوگان اتوبوسی هم بتواند در این مسیر تردد کند.

به گفته وی در صورت اجرای کامل این پروژه در دو استان، مسافت مرکز خراسان شمالی (بجنورد-اسفراین-سبزوار-میامی) تا تهران برای ناوگان مسافری استان، ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.