شناسهٔ خبر: 143598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان:

اعلام آمادگی نماینده نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز جهت مشارکت در طرح های راهسازی هرمزگان

عملیات اجرایی رینگ جزیره لارک با بازید نماینده نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز و معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان مشکلات و مسائل احداث محور جناح – مراغ و رینگ جزیره لارک مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص ظرفیت و پتانسیل توسعه این دو پروژه از محل منابع طرح های عمرانی مناطق نفت خیز بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (هرمزگان)، افراسیاب کمالی در حاشیه بازدید نماینده نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز، از محور جناح – مراغ اظهار کرد: این پروژه از طرح های مهم منطقه و از مصوبات سفر استانی رییس جمهور  به استان هرمزگان بود که درخصوص تامین اعتبار تکمیل بخشی از مسیر به طول ۵ کیلومتر با مشارکت وزارت نفت و از محل منابع توسعه طرح های عمرانی مناطق نفت بحث وتبادل نظر شد.

معاون مهندسی و ساخت راه وشهرسازی هرمزگان به جزئیات و اهداف اجرای این پروژه اشاره و عنوان کرد: این محور  به طول ۳۰ کیلومتر از شهر جناح شروع و به کریدور بزرگراهی جنوب کشور در محل پل راهدار در کیلومتر۸۰  بندر لنگه به پارسیان اتصال می یابد، که ساخت قطعه میانی مسیر به طول ۵ کیلومتر از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این مسیر به طول ۷۵ کیلومتر با مزایای راه اصلی و با تردد آسان و ایمن، جایگزین راه موجود شهرستان بستک به بندرلنگه و بندر چارک و در نهایت جزیره کیش به طول کلی ۲۳۰ کیلومتر است که باعث کاهش مسیر به طول ۱۵۵ کیلومتر می شود.

کمالی همچنین در بازدید از رینگ جزیره لارک، افزود: جزیره لارک به دلیل داشتن ساحل و طبیعت بکر، مقصد گردشگران است که با توجه به طرح های توسعه ای استان هرمزگان جاده محیطی رینگ جزیره جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی جزیره به طول ۲۴ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهر سازی هرمزگان در خصوص فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته این پروژه گفت: در سنوات گذشته حدود ۱۲ کیلومتر از رینگ جزیره، ۵ کیلومتر در سواحل شرقی با رویه آسفالتی و ۷ کیلومتر در سواحل غربی با رویه بتنی احداث شده است و نظر به اهمیت تکمیل آن، رایزنی با وزارت نفت جهت مشارکت از محل مسئولیت های اجتماعی انجام شد.