شناسهٔ خبر: 143599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روزانه ۴۰۰ زائر پاکستانی از کرمان به مرزهای شلمچه و چذابه اعزام می‌شوند

روزانه ۴۰۰ زائر پاکستانی از کرمان به سمت مرز‌های شلمچه و چذابه اعزام می‌شوند مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: روزانه حدود ۴ هزار زائر پاکستانی از مرز ریمدان وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند که ۳۰ درصد آن‌ها به سمت کرمان می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در جریان بازدید استاندار کرمان از پایانه مسافری، با بیان این‌که روزانه ۴۰۰ زائر پاکستانی از کرمان به سمت مرزهای شلمچه و چذابه اعزام می‌شوند، افزود: ۱۰ اتوبوس و ۴۵ ون از کرمان برای انتقال زائران پاکستانی از مرز به چابهار و ایرانشهر و کرمان ارسال شده است.

استاندار کرمان از پایانۀ مسافری و روند جابه‌جایی زائران اربعین حسینی بازدید کرد

استاندار کرمان در این بازدید با اشاره به این که امسال جمعیت زوار پاکستانی نسبت به سال قبل افزایش یافته ودر نتیجه جابه‌جایی مسافران با مشکل کمبود وسیله و تاخیر مواجه است، اظهار داشت: هماهنگی‌ها برای تامین اتوبوس صورت گرفته و حدود ۲۰۰ زائر پاکستانی روزانه اعزام می‌شوند.

محمدمهدی فداکار به افزایش یک رام قطار و ۱۰ پرواز برای انتقال زائران از کرمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این جابه‌جایی‌ها مقداری از حجم مسافر کرمان را کمتر کرده است و با این که عده‌ای هم با وسایل شخصی به مرزها عزیمت کرده‌اند، اما با این حال با کمبود ماشین مواجه هستیم.

وی در این بازدید با زائران پاکستانی که از مرز ریمدان وارد استان کرمان شده‌اند، گفت‌وگو کرد و هماهنگی‌های لازم برای اسکان، تغذیه و انتقال زوار انجام شد.