شناسهٔ خبر: 143616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام بیش از ۱۲ هزار نفر زائر از استان مرکزی به پایانه‌های مرزی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با شروع طرح سراسری اربعین تاکنون ۱۲ هزار و ۲۰۵ نفر از مقصد استان به پایانه‌های مرزهای غرب کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، میثم شجری سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: طرح سراسری اربعین و اعزام زائران به مرزهای غربی کشور از ۲۷ مردادماه سال جاری آغاز شد که با توجه به استقبال خوب مردم تا پایان روز هفتم شهریور ۱۲ هزار و ۲۰۵ نفر زائر از مبدا استان مرکزی به سمت کشور عراق اعزام شدند.

وی افزود: این تعداد زائر در قالب ۴۱۳ سفر و با تلاش جهادی رانندگان ناوگان مسافری و همت شرکت‌های مسافربری به مرزها اعزام شدند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته(۱۲ روز ابتدای طرح) نیز ۶ هزار و ۵۶۸ نفر زائر در قالب ۳۲۷ سفر به ایلام اعزام شدند.

شجری ادامه داد: در استان مرکزی ۴۸ شرکت مسافربری در ۳ پایانه در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسافرین در دیگر شهرستان‌های استان از طریق دفاتر حمل و نقل خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به برپایی مستمر میز خدمت در شهرستان‌هایی که پایانه مسافربری در آن وجود دارد، ادامه داد: افرادی که به شکل حضوری به پایانه‌ها مراجعه می‌کنند در صورتی که با مشکلاتی در خصوص نحوه بلیت‌فروشی، نرخ کرایه و... مواجه شدند می‌توانند به این میزها مراجعه و مسئله‌ خود را با کارشناسان مطرح کنند.

شجری تصریح کرد: افرادی هم که به صورت غیرحضوری اقدام به تهیه بلیت کردند در صورت مواجهه با مشکل در حین سفر، می‌توانند مشکل خود را با سامانه شبانه‌روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کنند تا توسط کارشناسان راهنمایی شوند.