شناسهٔ خبر: 143621 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

بندر بزرگ مکران با سرمایه ۲ میلیارد دلار طی ۳ سال احداث می‌شود/سفارش ساخت بیش از یکصد شناور داخلی

بندر امام خمینی برنامه احداث بندر بزرگ مکران با سرمایه ۲ میلیارد دلار طی ۳ سال، سفارش ساخت بیش از یکصد شناور داخلی، اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۸۵ نفری در بنادر خوزستان با افتتاح و اغاز ۲۶ پروژه در بنادر خوزستان بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و​ پشتیبانی از زنجیره محصولات صادرات دریایی

همزمان با هفته دولت و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای، با هدف توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی در بنادر امام خمینی (ره)، خرمشهر و آبادان آغاز شد.

سفارش ساخت بیش از یکصد شناور داخلی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، آخرین تصمیمات در خصوص ساخت بندر بزرگ مکران را تشریح کرد و گفت: ظرفیت طراحی این بندر ۱۵۰ میلیون تن و به ارزش ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار است که ساخت آن حدود ۳ سال به طول می انجامد.

بندر بزرگ مکران با سرمایه ۲ میلیارد دلار طی ۳ سال احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، آخرین تصمیمات در خصوص ساخت بندر بزرگ مکران را تشریح کرد و گفت: ظرفیت طراحی این بندر ۱۵۰ میلیون تن و به ارزش ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار است که ساخت آن حدود ۳ سال به طول می انجامد.

اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۸۵ نفری در بنادر خوزستان با افتتاح و اغاز ۲۶ پروژه

وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد که اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۸۵ نفری در بنادر خوزستان را به همراه دارد.

بهره‌برداری از پروژه عملیات گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)

عملیات گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

کاهش ۵۰ درصدی زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها با افتتاح انبارهای غلات مکانیزه

وزیر راه‌ و شهرسازی ضمن افتتاح انبارهای غلات مکانیزه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: با افتتاح این انبارها زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

افتتاح مرکز تسهیلات دریافت زائدات و بازیافت پسماند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

وزیر راه و شهرسازی مرکز تسهیلات دریافت زائدات و بازیافت پسماند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را افتتاح کرد.

افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی، افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالاهایی است که به بنادر کشور وارد یا از آن خارج می شوند.

افتتاح ۲۶ پروژه دریایی و بندری در بنادر خوزستان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر استان خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از بهره‌برداری ۲۶ پروژه سرمایه گذاری در مشارکت با بخش خصوصی در بنادر استان خبر داد.

فرآیندهای ساخت و استقرار خودکار سامانه‌های نرم‌افزاری در سازمان بنادر راه‌اندازی شد

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم حفظ حاکمیت داده و رعایت اصول دسترسی صحیح به اطلاعات مورد نیاز، از طراحی، پیاده­ سازی و عملیاتی کردن زیرساخت ارائه خودکار تغییرات سامانه ها خبر داد. ​

خط مسافری دریایی ایران-عراق ویژه زائران اربعین حسینی راه‌اندازی شد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی خط مسافری دریایی ایران-عراق ویژه زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: امکان انجام ۲۰ سفر دریایی برای زائران اربعین از طریق ۳ فروند شناور به صورت روزانه فراهم شده است.

ساخت و تحویل ۲ فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌های نفتی به بنادر بوشهر

سرپرست اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و تحویل ۲ فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌های نفتی جهت بهره برداری در استان بوشهر، خبر داد

بنادر مازندران با ۱۵۰ میلیاردتومان لایروبی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر و افزایش آبخور کشتی‌ها، لایروبی بنادر مازندران با ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام می‌شود.

پیشرفت ۳۰ درصدی طرح احداث راه دسترسی بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح احداث راه دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک خبر داد.

تصویب  ۱۰ پهنه سکونتگاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در سواحل جنوبی استان هرمزگان

مکانیابی احداث شهر جدید کوشک و خلیج فارس و ۱۰ پهنه سکونتگاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در سواحل جنوبی استان هرمزگان در جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان به تصویب رسید.

تصویب ۴ پهنه سکونتگاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در سواحل استان بوشهر

ضرورت احداث ۴ سکونتگاه ساحلی در پهنه‌های مشخص شده در استان بوشهر در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان بوشهر به تصویب رسید.