شناسهٔ خبر: 143627 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

شهر گرمسار در سمنان به ایستگاه هواشناسی مجهز شد

ایستگاه هواشناسی ایستگاه خودکار هواشناسی گرمسار در استان سمنان با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایستگاه خودکار هواشناسی گرمسار در استان سمنان با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال به صورت همزمان با سایر پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان گرمسار با حضور استاندار، مردم شهرستان های گرمسارو آرادان درمجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان ارشد محلی به بهره برداری رسید.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این پروژه با هدف بررسی پدیده های جوی و ارائه گزارش وضعیت جوی و استخراج میانگین پارامترهای اقلیمی و شناخت الگوی آب و هوای محلی و روند تغییرات بلندمدت و پارامترها در خرد اقلیم و ... تاسیس شده است.

مصطفوی افزود: این ایستگاه مجهز به شش سنسور دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشارهوا و میزان بارندگی است که اطلاعات اندازه‌گیری شده آن به‌صورت برخط در اختیار هواشناسی استان، سازمان هواشناسی کشور و کاربران مختلف قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سمنان، وی افزود: ایستگاه خودکار هواشناسی گرمسار با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از محل اعتبارات ملی به صورت متمرکز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.