شناسهٔ خبر: 143637 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برقراری ۲۸۴ پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور/ اعزام ۶۵هزار و ۷۸۶ زائر کربلا با ۵۱۲ پرواز

هواپیما برقراری ۲۸۴ پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور، اعزام ۶۵هزار و ۷۸۶ زائر کربلا با ۵۱۲ پرواز،برقراری پروازهای فوق‌العاده شرکت هما در ایام اربعین از ۷ شهریور و برنامه‌ریزی فرودگاه مهرآباد برای پذیرش پروازهای فوق‌العاده به فرودگاه‌های غرب کشور از جمله مهم‌ترین اخبار حمل و نقل هوایی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

اعزام ۶۵هزار و ۷۸۶ زائر کربلا با ۵۱۲ پرواز/صدور ۴هزار و ۶۴۳ مجوز برای پروازهای اربعین ۱۴۰۲

فروش ۷۰ درصد بلیت‌های اربعین

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از صدور ۴هزار و ۶۴۳ مجوز برای پروازهای اربعین ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: تا کنون ۶۵هزار و ۷۸۶ زائر با ۵۱۲ پرواز اعزام شده اند و ۷۰ درصد بلیت های اربعین به فروش رفته است که این عملیات از ۲۷ مردادماه آغاز شده تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

هدایت ۳۰۸ پرواز اربعین توسط کنترلرهای ترافیک هوایی مرکز کنترل فضای کشور/ فرودگاه‌ها برای افزایش پرواز آماده‌اند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از هدایت ۳۰۸ پرواز اربعین توسط کنترلرهای ترافیک هوایی مرکز کنترل فضای کشور خبر داد و گفت: از ۳۱ مرداد تا سوم شهریور، ۲۷۳ پرواز ورودی و خروجی و نیز ۳۵ پرواز عبوری به مقصد بغداد و نجف اشرف هدایت شده است.

برقراری ۲۸۴ پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور

افزایش ۳۰ درصدی پروازهای عتبات

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: ۲۸۴ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر به سرزمین عتبات عالیات اعزام شده اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات این تعداد به ۲۲۰ هزار زائر برسد.

برقراری پروازهای فوق‌العاده شرکت هما در ایام اربعین از ۷ شهریور

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برقراری پروازهای فوق‌العاده شرکت هما در ایام اربعین طی روزهای ۷، ۸، ۱۱ و ۲۰شهریور ۱۴۰۲ از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد نجف و بالعکس خبر داد.

برقراری پروازهای ابوظبی_لار_ ابوظبی از ۲۳ شهریور

مدیر فرودگاه لار از مسیر پروازی جدید  ابوظبی_لار_ ابوظبی از ۲۳ شهریور با ۳پرواز در هفته و در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه خبر داد.

رشد ۲برابری پروازهای اربعین از فرودگاه سردار جنگل رشت

آغاز پروازهای مستقیم عتبات عالیات از ۹ شهریور

مدیر کل فرودگاه گیلان از رشد دو برابری پروازهای اربعین از فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: پروازهای مستقیم عتبات عالیات از ۹ شهریور در این فرودگاه آغاز می‌شود و تا ۱۶ شهریور ادامه دارد.

اعزام بیش از ۸۷۰ زائر به نجف از فرودگاه لامرد

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد از اعزام بیش از ۸۷۰ زائر در ۸ سورتی پرواز توسط هواپیمایی کیش ایر از فرودگاه بین المللی شهدای لامرد در روزهای ۹، ۱۶،۱۱و۱۸ شهریورماه سال‌جاری خبر داد.

برنامه‌ریزی فرودگاه مهرآباد برای پذیرش پروازهای فوق‌العاده به فرودگاه‌های غرب کشور

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از آمادگی این فرودگاه جهت اختصاص همه زمان‌بندی‌های خالی به پروازهای فرودگاه‌های کرمانشاه، ایلام، اهواز و آبادان برای تسهیل سفر زوار اربعین خبر داد و گفت: در هفته گذشته پروازهای تهران-ایلام نسبت به هفته قبل خود بیش از ۳۵ درصد رشد داشته که با نزدیکتر شدن به اربعین حسینی شاهد افزایش هر چه بیشتر آن خواهیم بود.

افزایش ۲۰ درصدی پرواز اهواز_مشهد در ایام اربعین

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان به منظور تسهیل سفرهای زیارتی از افزایش ۲۰ درصدی پرواز اهواز_مشهد در ایام اربعین خبر داد.

برقراری و افزایش تعداد پروازهای یزد-نجف در آستانه اربعین

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد از برقراری و افزایش تعداد پروازهای یزد-نجف در آستانه اربعین حسینی در روزهای ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه با ناوگان ایرباس ۳۱۰ خبر داد.

فزایش پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده در فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از افزایش پروازهای برنامه‌ای و فوق العاده در فرودگاه ایلام توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان خبر داد و گفت: پیش از این در فرودگاه ایلام ۲۰ پرواز ورودی و خروجی داشتیم که با اضافه شدن پروازهای جدید، این تعداد به ۴۰ پرواز در هفته رسیده است.

۴ پرواز فوق‌العاده شاهرود_نجف از ۱۱ شهریور

مدیر فرودگاه شاهرود از ۴ پرواز فوق العاده به مناسبت اربعین حسینی در مسیر شاهرود به نجف و بالعکس از ۱۱ شهریور در فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود خبر داد.

هرگونه نمایش موجودی بلیت از سوی شرکت‌های هواپیمایی غیرمنتخب در بازه اربعین تخلف است

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هرگونه نمایش موجودی بلیت در بازه اربعین ۱۴۰۲ به منظور جلب مسافر یا افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت و غیره تخلف محسوب می شود و با متخلف یا متخلفان برخورد آیین نامه ای به‌صورت تعلیق ۱ تا ۳ماهه فعالیت دفتر متخلف انجام می‌شود.

ترمینال کرو فرودگاه مهرآباد در مدار بهسازی   

معاونت تسهیلات فرودگاهی️ فرودگاه مهرآباد گفت: ترمینال کرو فرودگاه بین المللی مهرآباد با هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت، بهسازی و بازسازی شد.

بازدید سرزده از ترمینال سلام در ایام اربعین

سرپرست حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی و حسین مذنب دبیرستاد اربعین و مدیرکل بازرسی،مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی جهت پیگیری میدانی و رفع مشکل برخی از زائران که با قیمت بالاتر از مصوب بلیت خریداری کرده بودند، به‌صورت سرزده از ترمینال سلام بازدید کردند.

تغییر نام در بلیت هواپیما امکان پذیر نیست/ مردم فریب سوداگران را نخورند

مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار چهت پیشگیری از فریب سوداگران و کلاهبرداران در خصوص تهیه بلیت هواپیما به ویژه در ایام اربعین گفت: تغییر نام در هیچ بلیتی امکان پذیر نیست و تغییر نام به منزله استرداد است و بلیت باطل می‌شود.

۱۱۵ نفر زائر اربعین از شیراز به نجف اعزام شدند

مدیرکل فرودگاه‌های فارس با بیان اینکه امروز ۱۱۵ زائر اربعین از شیراز به نجف اعزام شدند،گفت:نخستین پرواز فوق‌العاده در مسیر شیراز به نجف توسط شرکت هواپیمایی کیش انجام شد و این پروازها از ۸شهریورماه آغاز شده و تا ۲۰شهریورماه ادامه دارد.

نظارت مستمر بر عملیات پروازهای اربعین در ترمینال سلام / آسایش زائران محور برنامه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ایام اربعین

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از نظارت مستمر بر روند اعزام و پذیرش زائران با به‌کارگیری تمام امکانات برای خدمت رسانی در ایام اربعین خبر داد.