شناسهٔ خبر: 143738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۵ماهه گذشته انجام شده است:

۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل روکش آسفالت شده است

آسفالت رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در ۵ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، جابر معظم نژاد رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه برنامه ریزی شده تاپایان امسال در راههای اصلی،فرعی و روستایی ۳۰۰ کیلومتر دیگر پروژه روکش آسفالت اجرا شود گفت: از آنجاییکه ارتقای ایمنی راهها و سلامت کاربران جاده ای از اولویت های مهم راهداری است اجرای پروزه های  روکش آسفالت و لکه گیری در تمام محورهای استان با قوت تمام توسط راهداران در حال انجام است.

 وی در مدت یاد شده  خط کشی هزار و۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد: راهداران بطور مستمر از ۱۹۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل نگهداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهداران در دماغه ها و نقاط پربرخورد هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند افزود: بیش از ۷۱ هزار متر از شیب شیروانی در راههای اصلی و روستایی نیز اصلاح شده است.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در ۵ ماهه گذشته رفع افتادگی ۶۰۰ کیلومتر از شانه راه را در راههای اصلی و روستایی استان یادآور شدو اظهار کرد: در این مدت راهداران ۵۱ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده اند.

معظم نژاد در این مدت از تسطیح هزار و۲۰۰ کیلومتر از راههای اصلی وفرعی استان توسط راهداران خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران در نقاط پربرخورد ۳۵۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۸۵۰متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و هزار عدد تابلوی انتظامی در راههای استان اشاره کرد وگفت: در ۵ ماهه گذشته راهداران ۳۶۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی و مجازی را در راههای استان تهیه ، نصب و رنگ آمیزی کرده اند.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تهیه و نصب ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی، ارتقای هزار و۵۰۰ متر حفاظ انجام شده، تعمیر ۲هزار شاخه از گاردریل های آسیب دیده،شستشوی بیش از ۴۷ هزار عدد علائم،تهیه ونصب ۳ عدد از چراغ های چشمک زن و پلیسی،ایجاد ۶ عدد روشنایی نقطه ای،رنگ آمیزی هزار و۵۰۰ عدد تابلو وعلائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

معظم نژاد با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۴ عدد از رمپ های ورودی و خروجی در محورهای اصلی و روستایی ایمن سازی شده افزود: راهداران در پرتگاهها،آبروها و رفوژ میانی هزار و۲۰۰ متر حفاظ نصب کرده اند.