شناسهٔ خبر: 143810 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

اولین مرکز مدیریت و کنترل عملیات پروازی occ در اربعین راه اندازی شد

یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل عملیات سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان یک تجربه موفق اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی و تشکیل شد و در ایام اربعین نیز با توجه به افزایش حجم پروازها فعالیت این مرکز به صورت ۲۴ ساعته آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل عملیات سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان یک تجربه موفق اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی و تشکیل شد و در ایام اربعین نیز با توجه به افزایش حجم پروازها فعالیت این مرکز به صورت ۲۴ ساعته آغاز شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هدف از راه‌اندازی مرکز occ دسترسی سریع و به لحظه شرکت‌های هواپیمایی به مدیران سازمان هواپیمایی، تشریک مساعی و همکاری نزدیک ایرلاین‌ها با یکدیگر، تعامل عوامل دخیل در عملیات اربعین ، اتخاذ تصمیمات به‌موقع و واکنش سریع به تأخیرهای احتمالی است‌. همچنین با توجه به جایگاه حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری و دسترسی سریع به ریاست سازمان برای اعمال تصمیمات مهم و صدور مجوزهای لازم و فوری این مرکز کار خود را آغاز کرده است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز سومین روز آغاز به کار occ اربعین ۱۴۰۲ در سازمان هواپیمایی کشوری‌ است، افزود: نمایندگان تام الاختیار شرکت‌های هواپیمایی حاضر در عملیات اربعین امسال به‌همراه نمایندگان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ، فرودگاه‌ها و سوختگیری با مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری مستمر و مداوم و ۲۴ ساعته به رصد و پایش پروازهای اربعین امسال می‌پردازند.

وی اظهار کرد: در پانزدهمین روز عملیات اربعین امسال، نمایندگان تام‌الاختیار شرکت‌های هواپیمایی، نمایندگان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ، نمایندگان فرودگاه‌ها و سوختگیری به پردازش اطلاعات، رصد و پایش پروازهای اربعین در ۲۳ نقطه فرودگاهی در سراسر کشور نظارت می‌کنند.