حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شرایط پایانههای مرزی برای بازگشت مسافران اربعین به کشور را توضیح داد و گفت: امسال با تدابیر وزارت راه وشهرسازی، مشکلات سال گذشته احصا و پیگیریها نسبت به رفع آنها انجام شد تا در سال جاری تردد و انتقال زائران اربعین تسهیل شود.
مذنب خاطر نشان کرد: تا کنون در خصوص اعزام زائران از طریق ناوگان جادهای، ریلی و هوایی کمترین مشکل را داشتیم و در این ایام با وجود موج جمعیت زائران، از ازدحام در پایانههای اتوبوسرانی و کمبود ناوگان حملونقل جادهای جلوگیری شده است.
دبیر ستاد سفرهای اربعین وزارت راه و شهرسازی کرد: امسال تعدادی اتوبوس از کشورهای همسایه اجاره کردیم و با همکاری وزارت نفت و وزارت صمت نیز اتوبوس مورد نیاز زائران برای سفر به کربلا تامین شده تا مدیریت تقاضا به خوبی محقق شود.
مذنب با بیان اینکه تاکنون مشکل اعزام از شهرهای مختلف کشور به نقاط مرزی وجود نداشته افزود: طی بازدیدی که از پایانههای مرزی تمرچین و شلمچه انجام شد، شرایط و امکانات خوبی برای مسافران در این پایانهها فراهم شده است.
وی در ادامه از اصلاح و تعریض جادههای منتهی به مرز تمرچین توسط اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد و گفت: در این پایانه موکبهایی نیز توسط هموطنان اهل تسنن، آشوری و ارمنی برپا شده و پذیرای مسافران اربعین است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی وضعیت پایانه مرزی تمرچین را دارای آمادگی کامل برای بازگشت مسافران دانست و گفت: با همکاری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان این پایانه مرزی از امکانات مناسبی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به اینکه دمای هوا در این پایانه مرزی بیش از ۱۰ درجه خنکتر از سایر مرزهاست، گزینه بهتری برای بازگشت مسافران اربعین به کشور است.
مذنب در ادامه با اشاره به اینکه پایانه مرزی چذابه هم مورد مراجعه تعداد زیادی از مسافران به ویژه از کشورهای پاکستان و افغانستان است، گفت: این پایانه نیز وضعیت مطلوبی برای پذیرایی از زائران دارد.
دبیر ستاد سفرهای اربعین وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: همکاران دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در پایانههای مسافربری مراکز استانها و فرودگاههای شهرهای پر پرواز به ویژه فرودگاه امامخمینی(ره) مستقر هستند و مشکلات و مسائل مردم را پیگیری میکنند تا در صورت شکایت یا نارضایتی مسافران نسبت به پیگیری و رفع مشکلات آنها اقدام کنند.