شناسهٔ خبر: 143875 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۸ مردادماه الی ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲؛

۴ هزار نفر زائر پاکستانی اربعین از موکب ماهان کرمان به مرز چذابه اعزام شدند

4 هزار نفر زائر پاکستانی اربعین از موكب ماهان كرمان به مرز چذابه  اعزام شدند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای طرح اعزام زائران اربعین حسینی تا دهم شهریورماه ۱۴۰۲ حدود ۴ هزار زائر پاکستانی اربعین از موکب ماهان کرمان (فاطمیون) به مرز چذابه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این که برای جابه‌جایی این زائران درخواست کمک داریم، افزود: زائران پاکستانی با وسایل نقلیه متعدد از مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان به موکب بزرگ و شبه مجتمع خدماتی رفاهی با نام موکب فاطمیون در ماهان کرمان منتقل و به بوسیله یکصد دستگاه اتوبوس به مرز چذابه اعزام شدند.

عراقی‌زاده با بیان این مطلب که استان کرمان در مسیر تردد زائران اربعین از دیگر کشورها به ویژه زائران پاکستانی قرار دارد، اظهار داشت: از زائران پاکستانی اربعین حسینی در موکب ماهان پذیرایی می‌شوند و پس از آن برای انتقال این زائران به مرزها برای حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شاهد ورود خیل عظیمی از زائران اربعین اباعبدالله علیه السلام از کشور پاکستان بودیم، که در این رابطه برای خدمت رسانی و جابه‌جایی زائران از هم‌استانی های عزیز درخواست کمک داریم.

عراقی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر انتقال این زائران امام حسین (ع) به مرزها و بعضی هم به قم در حال انجام است، ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این زائران را به مرزها برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: با تاکید بر اینکه انتقال این زائران باید هر چه سریع‌تر انجام شود تا هنگام شب که گروه‌های جدیدی از زائران پاکستانی از راه می‌رسند و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان هفته آینده ادامه داشته باشد.

عراقی زاده در پایان یادآور شد: از تمام هم‌استانی‌هایی که می‌توانند در امر انتقال این زائران کمک کنند درخواست داریم برای خدمت به این زائران به موکب ماهان مراجعه کنند.