شناسهٔ خبر: 143910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر استان آذربایجان شرقی ۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر حسینی را جابه جاکرد

اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز طرح اعزام زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد به مرزهای کشور، گفت: از زمان آغازطرح اعزام زائران تا ۱۰ شهریور ۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای کشور جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بابیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان این زائران را به مرزهای مهران دراستان ایلام، تمرچین دراستان آذربایجان غربی و خسروی دراستان کرمانشاه انتقال داده است، افزود: این تعداد زائر با ۷۳۰ سرویس اتوبوس به این مرزها انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه جابجایی زائران حسینی تا ۲۵ شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: برای جابجایی زائران حسینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پیش بینی می شود ۳۰ تا ۳۵ هزار زائر حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای کشور اعزام شوند.

علیزاده، با بیان اینکه اوج زمان رفت زائران حسینی هشت تا ۱۲ شهریور است، ادامه داد: با توجه به اینکه جابجایی زائران حسینی در مسیر رفت در طول زمان حدود ۱۹ روز انجام می شود مشکلی در جابجایی آن ها بروز نمی کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زائران حسینی زمان بازگشت خود را به سه روز بعد از اربعین موکول می کنند، ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی آن ها با کمبود اتوبوس مواجه می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مرز تمرچین با حدود ۲۸۰ کیلومتر مسافت با این استان، نزدیکترین مرز برای جابجایی زائران بوده ولی طول مسافت تا مرز مهران حدود ۹۰۰ کیلومتر است که اگر مرز تمرچین برای جابجایی زائران حسینی استان در نظر گرفته شود، روند جابجایی زائران زودتر انجام می شود.

وی ادامه داد اکیپی ازهمکاران این اداره کل به سرپرستی معاون حمل ونقل اداره کل درپایانه مرزی مهران برای تسهیل روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مستقرشده اند. 

علیزاده، افزود: همچنین به منظور کمک به روند جابجایی زائران حسینی، ۲۱ دستگاه ماشین آلات اداره کل شامل ۱۰ دستگاه خودرو سبک و ۱۱ دستگاه خودرو سنگین در مرز مهران مستقر شده و در حال خدمت رسانی به این روند هستند.