شناسهٔ خبر: 143913 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

رونمایی از آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک

اسلامیان دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی از رونمایی آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.

ایمان اسلامیان مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نشست هم‌اندیشی دبیران و اعضای کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اعم از واحدهای ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خبر داد.

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وظیفه و نقش کمیته وزارتخانه ایجاد هماهنگی و هم افزایی با توابع و تسهیل امور و تسریع در کار است، گفت: جلسه هم‌اندیشی با هدف تسهیل، تسریع و هماهنگی در زمینه تامین مالی غیربودجه‌ای وزارتخانه برای توسعه مشارکت‌پذیری و همچنین جلوگیری از موازی کاری کمیته با سایر بخش‌های ستادی و توابع برگزار شد. مقرر است تا در آینده نزدیک آلبوم فرصت‌های سرمایه گذاری در وزارت راه و شهرسازی رونمایی شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف پیشنهادهای خود را برای توسعه مشارکت‌پذیری و روش‌های تامین مالی غیربودجه‌ای ارایه کردند از تدوین دستورالعمل واحد در این خصوص خبر داد و افزود: مقرر شده تا آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری هر شرکت شامل چارچوب‌ مالی، زمانی و اجرایی تدوین و ارایه شود.

وی تاکید کرد: همکاری با مرکز امور بین الملل برای ظرفیت‌سنجی و احصاء همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران نیز در برنامه است.

اسلامیان با اعلام اینکه جلسات کارگروه‌های سرمایه‌گذاری به شکل درون وزارتخانه‌ای و فرا وزارتخانه‌ای تشکیل و گزارش آن بررسی می‌شود، افزود: بناست تا اصلاحات آیین‌نامه‌ای و قانونی به منظور تسریع و تسهیل در مشارکت‌پذیری اقتصادی و سرمایه‌گذاری به کمیته و سایر واحدهای ذیربط ارسال و از مجاری قانونی موضوع پیگیری شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت‌های جدید همچون بند ت تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال حداکثر بهره‌برداری خواهد شد. همچنین، استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های مالی و سبدگردان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در دست بررسی قرار دارد.