شناسهٔ خبر: 143925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای تردد ایمن ناوگان زائران اربعین؛

طرح ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان کرمان از ۲ ماه قبل آغاز شده است

طرح ارتقاء ايمنی محورهای مواصلاتی استان كرمان از 2 ماه قبل آغاز شده است معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طرح ارتقاء محورهای مواصلاتی استان جهت تردد ایمن زائران اربعین حسینی توسط این اداره کل از حدود ۲ ماه قبل آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، سیدحمزه روح الامینی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: نصب ۲ هزار انواع علائم ایمنی، خط کشی بیش از ۱۵ هزار کیلومتر راهداری استان کرمان، تعمیر و نصب گاردریل، بازسازی بیش از یک هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی از جمله این اقدامات محسوب می شود.

روح الامینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی و موکب های زائران خدمت رسانی می می کنند تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) سفرهای ایمن و بدون حادثه ای داشته باشند.

۲ هزار زائر پاکستانی اربعین از کرمان به مرز عراق منتقل شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: برای تامین اتوبوس زائران پاکستانی که از استان سیستان و بلوچستان وارد استان کرمان شده بودند، هماهنگی لازم با کمک بخش های مختلف انجام شد و ۲ هزار نفر از موکب ماهان به مرزهای کشور عراق منتقل‌ شدند.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه جمعه افزود: وضعیت اسکان و انتقال زائران پاکستانی مناسب و کنترل شده است و تعدادی هم که در محل حضور دارند با اتوبوس های خودشان سفر می کنند و یا منتظر سوار شدن به اتوبوس هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری شهرهای کرمان، سیرجان و ارتش در زمینه حمل و نقل زائران پاکستانی اربعین حسینی به ما کمک کردند و برای حمل زائران اتوبوس فرستادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان اظهار داشت: مجموعه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بخش خصوصی در کنار دستگاه های دولتی کمک کردند که زائران اربعین کشور پاکستان به مسیر خود برای حضور در راهپیمایی و زیارت اربعین ادامه دهند.