شناسهٔ خبر: 143951 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آمادگی مجتمع‌های خدمات رفاهی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

غلامحسين دغاغله مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری، نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌ها گفت: اجرای طرح نظارتی بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی تا پایان سفرهای اربعین و بازگشت زوار به شکل مستمر و روزانه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری، نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌ها،‌ گفت: در حال حاضر ۱۰۰۷ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال بهره‌برداری در سطح جاده‌های کشور در حال خدمت‌رسانی به رانندگان و مسافران جاده‌ای هستند.

مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری، نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که دو نوع نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی وجود دارد، افزود: یک نوع از نظارت به صورت مستمر و سالیانه است که از طریق سامانه‌ و در طول سال توسط همکاران در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود. نوع دیگر نیز فوق العاده و مضاعف است که در مناسبت‌های خاص در طول سال از جمله ایام نوروز، ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اربعین حسینی انجام می‌شود.

دغاغله افزود: در این راستا امسال نظارت فوق‌العاده در تیرماه به ویژه در مجتمع‌هایی که در کریدورهای منتهی به مرزهای تردد زوار قرار دارند، انجام شد.

وی افزود: نظارت ها شامل کارگروهی است که دستگاه‌های مختلفی در این نظارت همراهی میکنند که از جمله می‌توان به شبکه بهداشت و درمان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، فرمانداری بخش، شهرستان، بخشداری، معاونت عمرانی استانداری و اماکن نیروی انتظامی اشاره کرد که همه نظارت‌ها با مسئولیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که مجتمع های خدماتی رفاهی بر اساس وظیفه ذاتی سازمان و در راستای ارائه خدمات به تردد کنندگان در جاده ها و محورهای مواصلاتی کشور احداث شده‌اند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌ها با تاکید بر این که یکی از اهداف ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی تامین ایمنی و ایجاد امنیت رانندگی برای رانندگان، مسافران و زوار است، عنوان کرد: این مجتمع‌ها شامل عناصر مختلفی مانند جایگاه سوخت، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه، تعمیرگاه و ... هستند که خدمات متنوعی به هموطنان و زوار ارائه می‌کنند و امیدواریم با تمهیدات پیش‌بینی شده و نظارت‌های انجام شده، بتوانیم در این اماکن خدماتی مناسب به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) ارائه کنیم.