شناسهٔ خبر: 143964 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار انجام شد؛

اولین پرواز بین المللی فرودگاه سمنان به مقصد  نجف  توسط "هما"

ایران ایر برای نخستین بار مسیر پروازی سمنان به مقصد نجف به عنوان اولین پرواز بین المللی فرودگاه سمنان توسط هواپیمایی جمهوری اسلام ایران "هما " برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی" هما" برقراری  پرواز سمنان به مقصد  نجف در راستای پاسخ‌گویی به تقاضای هموطنان استان سمنان با تأکید وزیر راه و شهرسازی و پیگیری های‌مدیر عامل" هما" و همچنین با هماهنگی مسئولان این استان در جهت تسهیل سفر زائران اربعین حسینی این استان انجام گرفت.

همچنین به منظور آمادگی این فرودگاه برای انجام این پروازها، تجهیزات مورد نیاز فرودگاهی توسط "هما" تامین  و ارسال شد و  اولین پرواز بین المللی فرودگاه شهدای سمنان در  روز ۱۰شهریور ۱۴۰۲ به مقصد نجف  انجام شد.

 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" برای انتقال زائران حسینی این استان ۴پرواز (۲ پرواز رفت و ۲ پرواز برگشت) برنامه ریزی کرده است.

دومین پرواز  استان سمنان نیز در روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ فرودگاه این شهر را مقصد نجف  ترک خواهد کرد .

گفتنی است هواپبمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اربعین ۱۴۰۲ در راستای پاسخگویی به تقاضای هموطنان ، از ایستگاه‌های پروازی  استان‌های متقاضی،  پروازهای مستقیمی را به مقصد نجف اشرف  پیش بینی کرده است و مسیر سمنان به نجف نیز با این هدف  برنامه ریزی شده است.