شناسهٔ خبر: 143972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش رانندگان و شرکت‌های مسافربری استان مرکزی انجام شد؛

اعزام بیش از ۱۵ هزار زائر از استان مرکزی به پایانه‌های مرزی کشور

شجری سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با شروع طرح سراسری اربعین از ۲۷ مردادماه تا پایان ۱۱ شهریور  ماه بیش از ۱۵ هزار زائر از مقصد استان به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، میثم شجری سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به آغاز طرح سراسری اربعین و اعزام زائران به پایانه‌های مرزی اظهار کرد: این طرح از ۲۷ مردادماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر از ۳ پایانه مسافربری و دفاتر شرکت‌های مسافربری استان توسط ۴۴۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل به مرزها اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد سفرهای اربعین در سال جاری برابر ۵۲۲ سفر که توسط ۴۴۷ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۷۵ دستگاه ناوگان مینی بوس و سواری کرایه بوده است.

شجری اضافه کرد: افزایش تعداد زوار تاکنون از موضوعات پیش‌بینی شده اداره کل بود که در این خصوص تدابیر لازم برای مدیریت این مسأله اندیشیده شده بود.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: جابه‌جایی مسافران جز با همکاری و پای کار بودن ناوگان حمل و نقل استان میسر نمی‌شد که جا دارد از هم افزایی و حضور پررنگ شرکت‌های مسافربری و رانندگان تشکر و قدردانی کرد.

وی یادآور شد: بیشترین مسافران اعزامی از استان مرکزی با ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر به سمت ایلام و پایانه مرزی مهران صورت گرفته است‌.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به بازرسی انجام شده از دفاتر فروش بلیت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث بلیت فروشی تاکنون هیچ تخلفی مبنی بر گران‌فروشی نیز گزارش نشده است.