شناسهٔ خبر: 143973 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در پایانه مرزی مهران اعلام کرد؛

کاهش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین از فردا

وزیر مهران وزیر راه و شهرسازی با بیان به کارگیری همه ظرفیت‌های حمل و نقل در پایانه مرزی مهران اعلام کرد: از فردا قیمت بلیت اتوبوس برای زائران اربعین که راهی مرزهای کشور می‌شوند، ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار کرد: بخش عمده ای از اتوبوس‌های برون و دورن شهری جهت جابجایی زائران به سمت مرزها به ویژه مهران به عنوان پرترددترین گذرگاه زمینی کشور اعزام شده اند.

 وی یادآور شد: از ابتدای صفر تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند که از این تعداد ۱میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خارج و ۶۸۰ هزار نفر وارد شده اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه و تعریض مسیرهای موصلاتی در استان و چهار بانده شدن جاده ایلام - مهران، ادامه داد: در سنوات گذشته تا ۱۶ ساعت ترافیک در محور ایلام - مهران شکل می گرفت اما امسال بیشترین حجم ترافیک و معطلی خودروها حدود ۲ ساعت بود که این موضوع بیانگر توسعه راه های مواصلاتی استان ایلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در شلمچه نیز موج برگشت شروع شده و زیرساخت ها نیز در این مرز و همچنین چذابه توسعه پیدا کرده و هم اکنون ۱۱۵ کیلومتر از مسیر منتهی به مرز چذابه چهار خطه شده است و با توجه به خطوط ریلی در خرمشهر ترد زائران در این مرز سه برابر شده است.

بذرپاش گفت: امروز با حضور معاون اول رییس ‌جمهور ایران و نخست‌ وزیر عراق خط ریلی شلمچه - بصره به عنوان که یک طرح راهبردی برای ۲ کشور کلنگ زنی شد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: همه ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی برای حضور در پایانه مرزی به خصوص مرز مهران به کار گرفته شده است.

بذرپاش تأکید کرد: با توجه به افزایش زیرساخت ها، تعریض و بهسازی راه های مواصلاتی، افزایش گیت‌های تردد در پایانه مرزی، رفع علائم حادثه خیز، روشنایی طول مسیر، توسعه پارکینگ ها، افزایش امکاناتی چون مه پاش و سایبان زائران مشکل چندانی برای تردد یا توقف نداشتند.

وزیر راه و شهرسازی مجدداً از زائران دارای ماشین شخصی خواست در صورت امکان به عنوان نذر سفر برخی از هموطنان فاقد خودرو را تا نزدیکترین مسیر با خود منتقل کنند.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز به همراه معاون اول رئیس جمهور از مرز شلمچه بازدید کرد و سپس راهی پایانه مهران شد تا از نزدیک در جریان تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) قرار بگیرد.