شناسهٔ خبر: 143974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت؛

۳۰ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی افتتاح شد

مهرداد جهانی همزمان با هفته دولت ۳۰ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری نزدیک به ۳۴۰ میلیارد تومان در استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به پروژه های افتتاح شده در هفته دولت گفت: یکی از اولویت های دولت مردمی سیزدهم، از ابتدای کار تاکنون تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اولویت دار بوده است و به تبع آن در استان و در حوزه راه‌ها نیز این موضوع مورد توجه ویژه قرار داشت.

وی افزود: استان مرکزی یکی از کریدورهای اصلی شمال به حنوب و شرق به غرب است و شاهراه کشور محسوب می‌شود که به همین دلیل بر اساس ترددهای جاده‌ای همواره جزو سه استان پرتردد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: از سال‌های گذشته پروژه های عمرانی مختلف و متعددی در استان مرکزی شروع شد اما برخی از آنها با گذشت چندین سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود.

جهانی اظهار کرد: در هفته دولت ۳۰ پروژه مختلف در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح استان با اعتباری نزدیک به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای هزار و ۸۰۱ نفر نیز شغل ایجاد کرد.

وی افزود: این پروژه ها شامل ساخت پل و تقاطع غیرهمسطح، توسعه ابنیه فنی، ساخت راه‌های روستایی، لکه گیری و روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، احداث روشنایی طولی، ایمن سازی راه‌ها و... بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یادآور شد: ۱۴ پروژه نیمه تمام در استان مرکزی تحویل دولت سیزدهم شد که از این تعداد شش پروژه تکمیل شده و مابقی آن نیز با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست اقدام است.

جهانی با بیان اینکه دغدغه و هدف اصلی این اداره کل ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است، تاکید کرد: اقدامات شاخص و مهمی شامل نصب نیوجرسی، ایجاد روشنایی، اجرای شیب شیروانی، رفع نقاط پرتگاهی، ایمن سازی تقاطعات همسطح و دوربرگردانها و... در راستای کاهش حوادث صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۹۶ پروژه راهداری در سطح استان فعال است خاطرنشان کرد: یکی از شاخص ترین این پروژه ها فعالیت کارگاه های لکه گیری و روکش آسفالت با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: تعدادی پروژه نیز وجود دارد که از سرعت اجرایی خوبی برخوردار هستند که از آن جمله می‌توان به احداث تقاطع غیرهمسطح راهجرد، تعریض محور کمیجان - ساروق، تکمیل پل راه آهن نورآباد شارند، اجرای طرح ایمنی محور شازند - دوراهی، نصب حفاظ میانی بتنی در محور اراک - بروجرد، اراک - سلفچگان و دلیجان - محلات، لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شهرستان‌های اراک، خمین، محلات، دلیجان، شازند، ساوه، زرندیه، کمیجان و... اشاره کرد.

جهانی بیان کرد: زیرسازی و آسفالت راه روستای میچینک-دروازه و محور روستای توحیدلو، لکه گیری و روکش آسفالت محور ساوه-بویین زهرا، تکمیل ابنیه و زیرسازی و آسفالت راه روستایی آزادکین-اصفهانک و تکمیل زیرگذر راه آهن پرندک شهرستان زرندیه با اعتباری بالغ بر ۸۰۴ میلیارد تومان در هفته دولت انجام شد.

وی افزود: زیرسازی و آسفالت راه روستایی فرک-چالمیان و چهرقان-راستگویان و آنتنی مهدی آباد و کلوان-راستگردان، روکش آسفالت پیچ شاه قلعه نیز پروژه‌های شهرستان کمیجان بوده است که در هفته دولت به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی زیرسازی و آسفالت راه روستایی چهار چریک - ده ذوالفقار، آدینه مسجد و علی آباد، تکمیل پل و زیرسازی و آسفالت محدوده پل محور شازند_آستانه، حفاظ بتنی شازند_آستانه، روشنایی محور آستانه_شازند، روشنایی و حفاظ بتنی گردنه زالیان را از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان شازند برشمرد.

جهانی ادامه داد: تکمیل زیرگذر کردیجان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور آشتیان_راهجرد و محور ورسان از پروژه‌های شهرستان آشتیان بوده است.

وی اضافه کرد: روشنایی محور دلیجان محلات، روشنایی دهشیرخان از توابع خنداب، زیرسازی و آسفالت محور زنگارک _سقرجوقک و روکش آسفالت محور مجدآباد_واشقان_قرمزچشمه منطقه فراهان، آسفالت سطحی محورهای روستایی شهرستانهای اراک، کمیجان، شازند و خنداب از دیگر پروژه‌های هفته دولت در استان مرکزی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به احداث روشنایی گردنه نقره‌کمر، اجرای آسفالت محور تفرش - خرازان - خانک و اجرای روکش آسفالت پل طریز آباد تفرش گفت: پروژه نیمه‌تمام پل طریز آباد یکی از اولویت‌های اداره کل و از مطالبات مردم منطقه بود که پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی و چشم انتظاری برای افتتاح، با اجرای زیرسازی و آسفالت ظرف یکسال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه اجرای واریانت روستای میان رودان و لکه گیری و روکش آسفالت محورهای خمین - اراک، خمین - الیگودرز و خمین - محلات در مجموع با ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز پروژه‌های افتتاحی شهرستان خمین بودند.